Amb l'arribada del nou V40, Volvo ha donat un cop de timó en la seva oferta de vehicles compactes. L'últim model que s´ha incorporat a la gamma sueca ho fa en format Hatchback, o el que és el mateix, amb una carrosseria de cinc portes i un aire familiar, que combina a la perfecció una imatge esportiva amb una destacada versatilitat. Així, el V40 es converteix en una proposta familiar molt original de 4,37 metres de longitud, sota la inconfusible imatge de marca iniciada per la berlina S60. Una estètica que té moltes possibilitats de personalització gràcies a un equipament exterior que inclou deflectors, un difusor del darrere de dos colors i un tub d'escapament doble més gran, rectangular i cromat. També s´hi poden afegir unes llantes d'aliatge de 18 polzades, detalls grisos en contrast i un aleró de sostre. Un altre detall d'imatge és l´ús de díodes led en els fars de posició davanters i del darrere, en l´enllumenat diürn, en els llums de fre, en els intermitents dels retrovisors i en la il·luminació de la matrícula.

Entre la seva llista d'elements opcionals cal destacar el sostre solar panoràmic fix que s'estén des del parabrisa davanter fins al suport dels seients del darrere. Un element que aporta una sensació d'amplitud encara més gran.

Un dels punts clau del programa de desenvolupament del V40 ha estat el de la dinàmica de conducció. Per a això s'ha dissenyat el xassís, amb l'objectiu d'oferir una conducció àgil i suau. En aquest apartat, el V40 presenta dues alternatives. En primer lloc, el xassís dinàmic és l'opció de sèrie. El seu cos rígid i centre de gravetat baix contribueixen al seu caràcter àgil i de resposta ràpida centrat en l'experiència de conducció sense comprometre la comoditat. De manera opcional s'ofereix el xassís esportiu, 10 mm més baix si es compara amb el dinàmic. En aquest cas, els amortidors i les molles son més durs, i per aquest motiu ofereixen una conducció més reactiva i agres-siva.

De 115 a 254 CV

La gamma de motors abraça des del primer dièsel D2 de Volvo, amb emissions de CO2 de tan sols 94 g/km, fins al propulsor de benzina T5 turboalimentat, amb 254 CV i acceleració de 0 a 100 km/h en 6,7 segons. El T5 també es troba disponible en una versió de 2.0 litres amb 213 CV. L'oferta de gamma mitjana inclou dues alternatives del motor 1.6 GTDi, de T4 amb 180 CV i de T3 amb 150 CV. En dièsel, l'oferta es completa amb els D4 de cinc cilindres, 2.0 litres i 177 CV, D3 de 150 CV i l'econòmic D2 de 115 CV i un consum de combustible de només 3,6 litres per cada 100 quilòmetres.

Tota aquesta oferta de propulsors incorpora la funció start-stop i regeneració d'energia de frenat, tant si tenen caixa de canvis manual com automàtica.