Renault torna al sector dels crossover polivalents amb l'arribada del Scénic Xmod. Una versió del seu popular monovolum amb una altura lliure al terra sobreelevada (1 centímetre més) i un lleuger eixamplament amb la finalitat de millorar la seva estabilitat i les seves prestacions totcamí.

Tot això amanit per un disseny que adopta els codis propis d'aquest tipus de models: para-xocs davanters i del darrere especials, proteccions de baixos de carrosseria i barres de sostre cromades (segons l'acabat). L’enllumenat diürn de Leds de sèrie amb cèrcols de crom i les llantes específiques de 16 o 17 polzades completen l’estètica exterior del Scénic Xmod.

Extended Grip

El Scénic Xmod és el primer vehicle de la gamma que munta el nou dispositiu Extended Grip. Es tracta d'un avançat sistema de control de la tracció. Aquest sistema permet que el vehicle s’adhereixi a la carretera en condicions de conducció complicada (neu, fang, sorra....).

S'activa manualment a través d’un commandament giratori ubicat a sobre de la consola central, i el conductor pot escollir quin tipus d’assistència desitja: «carretera», «terreny tou» o «expert». El mode «carretera» és el que està activat per defecte. És el que cal seleccionar per als sòls durs (tant secs com mullats o amb gel) i coincideix amb els reglatges clàssics del sistema d’antilliscament. A partir dels 40 km/h es conecta automàticament en el cas de que el conductor hagués seleccionat algun altre mode de funcionament.

Quan el conductor opta per l'opció «terreny tou», delega la gestió de les rodes motrius al sistema Extended Grip. Aquesta manera modifica el control del parell motor i dels frens perquè les rodes davanteres patinin més. D'aquesta forma, els pneumàtics M&S (Mud and Snow) evacuen el fang o la sorra que cobreix la carretera, fet que millora l'adherència i permet seguir avançant al damunt de terrenys relliscosos com el fang.

Finalment, en el funcionament «expert», el dispositiu gestiona el sistema de frenada deixant al conductor el control total del parell motor i la llibertat de dosificar l'acceleració.

Tecnologia Energy

La nova versió monovolum de Renault equipa les motoritzacions Energy del Scénic. El TCe 130 s'inscriu en la renovació de l'oferta de benzina i complementa al Energy TCe 115. Es tracta d’un bloc molt silenciós i la discreció del seu sistema Stop&Start ultraràpid fa que un s'oblidi que està en marxa. Dotat d'aquestes innovadores tecnologies, el seu consum baixa un 15%, és a dir, més d'1 l/100km respecte a l'anterior TCe 130. En dièsel, l'oferta inicial està composta pels dci 110 i 130.

El Xmod conserva els punts clau que han fet del Scénic la referència històrica del segment dels monovolums compactes: habitabilitat i modularitat per a un confort òptim per a tots els passatgers. Els seients són independents, abatibles i extraïbles, amb el que es poden fer múltiples configuracions. El volum de càrrega pot arribar als 1.837 litres amb els seients abatuts.