La nova generació del model francès estrena la revolucionària plataforma EMP2 alhora que presenta una imatge més esportiva i se supera en termes de confort i capacitat de càrrega

El mercat dels compactes és, sens dubte, el de més importància per a totes les marques generalistes europees. Un segment clau en el qual Peugeot tindrà una bona dosi de protagonisme amb l'arribada de la nova generació 308, el proper mes d´octubre.

Aquest model s´ha desenvolupat al voltant a la innovadora plataforma EMP2 del grup PSA Peugeot-Citroën que, respectant les característiques pròpies del segment C i amb unes dimensions compactes (4,25 metres de longitud), destaca per ofrir un habitacle i un espai de càrrega molt espaiosos.

Respecte al model que substituïrà, és 47 mm més baix (1.457 mm d'altura), la batalla ha augmentat en 12 mm (2.620 mm contra 2.608 mm), mentre que el voladís davanter s'ha reduït en 63 mm (863 mm davant 926). A més, ha crescut el volum del maleter, que passa de 348 a 420 litres.

A més, l´ús de la plataforma EMP2, permet que el vehicle millori en aspectes com les emissions, amb registres inferiors a 85 g/km2, el coeficient aerodinàmic (sCx), de 0,63 m2 o consums. Aquestes dades situen al 308 com una referència en termes d'eficiència, ja que, per exemple, obté una reducció del 25% de les emissions di el comparem amb el model anterior.

La plataforma EMP2 també ofereix avantatges en l´apartat de la maniobrabilitat i solucions d'equipament. En el primer cas, el 308 compta amb un menor ràdi de gir (10,4 m). A més, permet la instal·lació d'elements de seguretat, com el Park Assist i el regulador de velocitat actiu, o de conducció, com els frens elèctrics amb pinces motoritzades.

En matèria estètica, el compacte francès disposa d'una firma lluminosa distintiva. Al davant, els fars Full LED, dibuixen una mirada felina i alhora, d´estil molt tecnològic i modern. Aquest equipament és de sèrie en els acabats alts de gamma. Al darrere, es recupera la forma de les tres urpes de Peugeot, dibuixades pels pilots LED.

Pel que fa al comportament dinàmic, s´espera molt del nou xassís i de la nova plataforma. Aquesta última, compta amb un total de 116 patents registrades. A més, proporciona seguretat i confort gràcies a la disponibilitat de nombrosos sistemes d'ajuda a la conducció i a la important reducció del pes del vehicle (140 kg en relació amb la generació precedent).

Aquest alleugeriment es tradueix en una reducció molt destacable de les emissions contamiments, consum de carburant i un comportament més esportiu. La gamma inicial que es llançarà el proper mes d'octubre tindrà una gamma de preus molt competitius. La xifra inicial és de 17.100 euros, sense ajudes governamentals ni accions promocionals.