La directora general de Trànsit, María Seguí, ha explicat aquest dijous que el nou reglament, que està actualment en fase de tramitació d'al · legacions, tindrà la seva versió final en unes setmanes i, un cop aprovat, podrà entrar en vigor en un període de 3 -4 mesos. En aquest sentit, s'ha dirigit als ciutadans per assenyalar que "no hi ha res que digui el reglament que no pugui començar a fer-se ara mateix".

Després de la seva intervenció en les jornades 'Polítiques Europees de Mobilitat Urbana: Cap a una ciutat intel · ligent i segura', organitzades per la DGT, Seguí ha assenyalat que aquest nou reglament "donarà noves eines per a una millor relació de convivència entre vianants, ciclistes, motoristes, i vehicles", amb la finalitat d'"arribar a substancials millores i reduir les xifres dramàtiques que assenyalen que el 25 per cent dels morts per accidents de trànsit ho són en l'entorn urbà".

"Es tracta de garantir que aquestes quantitats disminueixin, si més no, amb la mateixa celeritat i amb la mateixa quantitat amb la que vénen reduint-se en zona interurbana", ha assenyalat en declaracions als mitjans.

De la mateixa manera, la directora general de Trànsit ha assenyalat que aquest nou text posarà en relleu "les responsabilitats i drets de tots els ciutadans quan, a més d'estar dins d'un vehicle o en una moto, van en un bicicleta o són vianants".

Precisament, en referència als usuaris de bicicletes en zona urbana i si hi ha prou carril bici a les ciutats, Seguí ha assenyalat que el reglament proposa "reduccions dramàtiques de la velocitat a l'entorn urbà de manera que les bicicletes passin a poder utilitzar la calçada allà on no hi ha carril bici i es faci en un entorn segur ".

En aquest sentit, ha explicat que la velocitat dels vehicles motoritzats es redueix en el nou reglament. "Parlem de zones de vianants de límit 20, de 30 en carrers amb carrils d'un sol sentit, el que hauria de tenir un impacte directe, almenys, pel que fa a vianants", ha conclòs.