La xarxa viària gironina es troba en tercer lloc a l´Estat pel que fa a la quantitat de radars per cada 1.000 quilòmetres i se situa en un índex de 14,91 aparells. La taxa ­gai­rebé triplica la mitjana nacional, que es troba en 5,15 radars per cada 1.000 quilòmetres de vies.

Segons l´estudi de la compa­nyia DVuelta, entitat que defensa els drets dels conductors, a les carreteres de la província de Girona hi ha un total de 36 radars instal·lats al llarg dels 2.415 quilòmetres de vies amb què compta el territori.

Per davant de les comarques gironines pel que fa a la taxa de radars per cada 1.000 quilòmetres de via hi ha Biscaia i Barcelona. A la província basca, en els 1.340 quilòmetres de vies, el conductor s´hi pot trobar 24 radars i ha d´anar amb compte de no anar massa ràpid. A Barcelona en canvi, la taxa és la més elevada de l´Espanya, i se situa en 26,55 radars per cada 1.000 quilòmetres de via. En aquesta demarcació catalana els conductors es poden trobar amb 106 aparells al llarg dels 3.992 quilòmetres de xarxa viària.

Pel que fa a la situació dels 36 radars fixos de la província de Girona es troben sobretot a les vies on hi ha més pas de vehicles o on hi ha trams de més perillositat. Cal destacar, per exemple, els nous radars que hi ha instal·lats al llarg de la N-II al seu pas per la variant de Girona i el de Cassà a Llagostera, tots tres de tram.

Les vies que concentren més radars a Girona són la N-II amb un total de cinc. El mateix nombre d´aparells de control de velocitat hi ha instal·lats a la C-31 al seu pas per l´Alt Empordà i a la C-66 entre el Pla de l´Estany i la Garrotxa.

L´estudi de DVuelta posa èmfasi en el fet que Catalunya i el País Basc, que són on hi ha les competències de trànsit transferides és on hi ha més radars fixos.

En concret, assegura, «dues terceres parts de tots els radars fixos d´Espanya» i que la província de Barcelona acapara més del 12% dels radars que hi ha desplegats al llarg de la xarxa viària de l´Estat.

Finalment, destaca que Catalunya «gairebé triplica la mitjana nacional de radars per 1.000 quilòmetres de via, que es troba en 5,14». I és que aquesta zona de l´Estat registra una taxa de 18,10 radars per cada 1.000 quilòmetres i compta amb 12.044 de vies i té 218 radars desplegats. Mentre que al País Basc, al llarg dels seus 4.212 quilòmetres de vies hi ha 57 radars i l´index per cada 1.000 quilòmetres és d´un 13,53.

Des de Catalunya, el Servei Català de Trànsit ha destacat en diverses ocasions que els radars es col·loquen sobretot per salvar vides i no pas per sancionar.

La zona d´Espanya on hi ha menys radars instal·lats al llarg dels seus 4.006 quilòmetres de xarxa viària és la de Navarra. En ­tenen cinc d´instal·lats. Per sobre d´aquesta província hi ha la d´Extremadura amb 20 radars pels seus 9.154 quilòmetres de carreteres.