Opel Astra: un gran compacte

El nou Astra trasllada al segment C tecnologies i prestacions dignes de models superiors

16.02.2016 | 07:16
El nou Opel Astra.

Per gaudir de l'exclusivitat tecnològica i de prestacions dels grans cotxes ja no cal recórrer als segments superiors, perquè el nou Opel Astra trasllada al sector compacte l'avantguarda, el confort i les bondats de les més sofisticades berlines.

Per fer-ho possible, els enginyers han creat el nou Astra partint de zero però beneficiant-se de l'experiència d'un cotxe que fa 80 anys que és al mercat –abans es deia Kadett–, del qual se n'han venut més de 24 milions d'unitats. Així s'aprecia en el seu disseny, que si bé recorda l'anterior model, resulta del tot revolucionari. El que més crida l'atenció és el seu frontal, que gràcies a extenses línies horitzontals, transmet una gran sensació d'aplom i estabilitat. El mateix passa amb la seva saga, mentre que el perfil fluid i aerodinàmic contribueix a elevar l'aspecte esportiu del vehicle.

L'onzena generació del compacte alemany és gairebé cinc centímetres més curt que el seu antecessor, amb una longitud de 4,37 metres, però també és 0,5 centímetres més estret, fa 1,81 metres, i és 2,5 centímetres més baix (1,48 metres). També és 200 quilos més lleuger, el que n´optimitza el maneig i el dinamisme en la conducció. Malgrat que les dimensions són menors, a les places del darrere es disposa de 35 mm més d'espai per a les cames, mentre que el conductor té 22 mil·límetres més de distància amb el sostre. Tot això sense treure espai a un maleter de 370 litres. Però més enllà de la mida, el gran confort que ofereix aquest model és degut també a elements com els seients, que poden ser regulables electrònicament, amb calefacció tant davant com darrere i que incorporen fins i tot funció massatge. En la qualitat de vida a bord també influeix l'excel·lent qualitat dels materials i la configuració de les peces, el que permet gaudir d'una bona insonorització a l'habitacle.

Tecnologia d'alta gamma

Si d'alguna cosa pot presumir el nou Astra és de la seva alta tecnologia. És el primer model de la firma alemanya a incloure el servei d'assistència personal Opel OnStar amb punt d'accés Wi-Fi que permet connectar fins a set dispositius. Al seu torn, disponible de les funcions d'integració del telèfon Apple CarPlay i Android Acte, que fa possible gestionar les aplicacions del telèfon intel·ligent des de la pantalla del vehicle.

Un altre gran avanç és el sistema d'il·luminació IntelliLux Led, que permet conduir amb els llums llargs sense enlluernar els altres usuaris, activant o apagant alguns dels 16 segments led del far, per literalment retallar els vehicles amb els quals es creua el vehicle, i deixar-los en penombra mentre tota la resta segueix clarament il·luminat.

Àmplia oferta mecànica

El nou Opel Astra està disponible amb quatre propulsors gasolina i dos dièsel. En els primers, els preus arrenquen en els 18.800 euros que costa el propulsor tricilíndric 1.0 Ecotec de 105 CV (4,2 l/100). De la mateixa família, s'ofereix un 1.4 Ecotec de dos nivells de potència: 125 i 150 CV i finalment Opel comercialitza un enèrgic 1.6 turbo gasolina de 200 CV. En l'oferta dièsel trobem des de 21.200 euros el motor 1.6 CDTI amb 110 CV, que destaca per la seva baixíssim nivell de comú acord amb tan sols 3,4 l/100 km. Sobre aquest mateix bloc d´1.6 litres s'ofereix una altra opció amb 136 CV que brinda millors prestacions amb un consum de 3,9 l/100 km.

També és molt variada l'elecció del tipus de canvi de marxes que ofereix Opel a aquest model: manuals de cinc i sis velocitats, automatitzada Easytronic 3.0 i, opcionalment, un canvi automàtic de sis velocitats, disponible amb l´1.6 CDTI de 136 CV i, més endavant, s'oferirà també amb l´1.4 Ecotec Turbo de 150 CV.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema