El conseller de Territori, el figuerenc Santi Vila (CiU), manifestava diumenge al Diari de Girona que els talls de carretera realitzats diàriament les últimes setmanes a Bàscara "no m'han condicionat gens. Si estigués convençut que no tenen raó, per molt que tallessin la carretera cada dia, no n'hauria fet cas". És probable, però també és cert que després d'anys de queixes i reclamacions, tot el que envolta la N-II ha donat un tomb en les darreres setmanes. Primer amb la decisió d'obligar els camions a circular per l'autopista, tot i que aquesta decisió, que millora la seguretat vial, no està exempta de polèmica, atès que afecta primer el sector del transport i després els restaurants i bars per on discorre la carretera. Això serà una realitat demà. I, segon, amb un canvi de sensibilitat del Ministeri de Foment. Les notícies dels últims dies són les més alentadores des que es van construir els únics vuit quilòmetres desdoblats, entre Fornells i Caldes de Malavella. Abans de Setmana Santa, el Ministeri de Foment va anunciar que es desdoblaria el tram nord. No serà una autovia convencional, sinó una duplicació de la carretera aprofitant el traçat ja existent i incorporant variants en nuclis de població com Bàscara i Pont de Molins. Que aquest anunci no era un brindis al sol, ha quedat demostrat amb la ràpida licitació dels primers projectes per als trams Pont de Molins-la Jonquera, Tordera-Maçanet i la variant de Ponts de Molins. De moment, estem en una fase incipient, però s'ha avançat més en les últimes setmanes que en els últims nou anys. En aquest canvi del Ministeri de Foment han confluït diverses circumstàncies. Òbviament, el treball previ de molta gent i molts sectors pressionant i reclamant el desdoblament de la N-II, però també la bona sintonia que han establert la titular de Foment, Ana Pastor, i el conseller de Territori, Santi Vila. El diàleg acostuma a donar millors resultats que l'enfrontament.