Carta oberta a la sra. Pia Bosch

PAQUITA LIDÓn ROMERO. girona.

Sra. Bosch, el dia 6 de desembre de 2013 vaig llegir als diaris locals que vostè, en nom del seu partit, havia presentat una esmena als pressupostos del consistori per a ?l'any 2014. En aquesta esmena s'instava el partit governant a la ciutat que sol·licités del Govern de l'Estat que es destinessin fins a 350 milions al soterrament del tren convencional al seu pas per la ciutat. No dubto que està ben informada del que suposa una obra com aquesta. El que em sorprèn desa?gradablement és que vostè, de qui no dubto el seu gran interès pel benestar dels gironins/es, demani això, precisament ara. El soterrament del tren convencional comportaria obrir en canal la ciutat però, i això és el més greu, pel mateix sector per on des de fa 5 anys llargs s'estan patint les conseqüències de les obres del TAV.

Tot just fa uns dies s'ha acabat el malson dels veïns i comerciants de Josep M. Gironella i Plaça d'Europa. El sector encara no ha pogut gaudir de la tranquil·litat de no tenir màquines, soroll, brutícia, abandonament, etc. El comerç encara no s'ha començat a estabilitzar després d'aquests 5 anys (per bé que en algun altre sector de la ciutat ha durat menys temps), el Parc Central encara no s'ha refet, i vostè ja vol que es torni a començar ? També és cert que ha demanat ajudes per als afectats de la zona, però, sap?, per moltes ajudes que els donin, res, i repeteixo, res els podrà compensar dels perjudicis de tot tipus, econòmics, psicològics, morals, de seguretat, etc. que han patit i estan patint encara veïns i comerciants. Sra. Bosch, quin mal li han fet els gironins/es d'aquest sector?

Moltes gràcies per la seva atenció i li desitjo de tot cor que tingui un bon any.

Una zona de trial al cor de l'EIN de l'alta Garrotxa a Salarsa

NARCIS FABREGA VIDAL. figueres.

Aquest dissabte passat era a Font-Rubí i vàrem veure passar una dotzena de motos de trial. Ja feia setmanes que cada cap de setmana, dissabte i diumenge al matí, vèiem passar sis o set motos de trial i tornar a quarts de tres. Els vàrem seguir i vàrem veure que estaven fent trial al bell mig de l'EIN (Espai d'Interès Natural) de l'Alta Garrotxa, a la vall de Salarsa i Bolòs. Vaig trucar als forestals, que al cap de poc van arribar, els vaig comentar el cas i varen anar a veure els trialers. Tornant els forestals em van comentar que els van sancionar perquè no podien fer trial en aquella zona. Però també em van dir que la zona on els van multar està en tràmits de legalitzacíó i que, gràcies a la llei Omnibus, es podrà fer una zona de trial permanent a l'interior d'un EIN i que fins i tot el mes de juny de 2014, ja hi ha demanat permís per fer una cursa. Demano a Medi Ambient, Ecologistes, Ajuntament de Camprodon i a l'EIN de l'Alta Garrotxa que vetllin per la natura i evitin aquest desgavell, que es produirà en una zona verge de Salarsa i Bolòs. Fins i tot a uns centenars de metres d'aquesta zona de trial, hi ha una planta endèmica de Salarsa protegida i en perill d'extinció. Vetllem per la natura.

Nous preus del tren

Eloi Notario i Frechina. girona.

Llegeixo pertot arreu que la pujada dels trens regionals és de l'1,9%. Compte! Això només és veritat per als de fora de Catalunya, puix la Generalitat és qui fixa els preus a casa nostra gràcies al traspàs de competències dels serveis regionals. I és també gràcies a aquest traspàs que l'increment de preu no és de l'1,9%... sinó d'un esgarrifós 7%! El bitllet d'anada i tornada entre Barcelona i Girona, que ja estava a 21 euros, també gràcies a haver suprimit el descompte d'anada i tornada (que a la resta de l'Estat no només es manté sinó que va augmentar fins al 20%), s'enfila avui fins a 22,50 euros en MD -i 16,80 per al regional, que s'atura pertot arreu, que només és 12 minuts més lent.

Però els casos més xocants els trobem amb els bitllets a Figueres quan els comparem amb els Avant, els preus dels quals sí que els fixa Madrid. El trajecte entre Barcelona i Figueres costa, anada i tornada, 32 euros en MD i 33 en Avant: l'alta velocitat només és un euro més cara per a un tren que triga la meitat en fer tot el recorregut. I en el cas del Girona - Figueres el preu és exactament el mateix! Aquí l'inconvenient és la ubicació a Vilafant, tot i que les estacions tampoc estan tan separades una de l'altra com a Tarragona.

Si seguim per aquest camí, l'any vinent el començarem amb la paradoxa que el tren convencional serà més car que el d'alta velocitat. Però tinguem clar que els preus desorbitats no els fixa Madrid sinó Barcelona.

Veïns de Sant Jaume, no confieu en les comissions d'urbanisme!!!

daniel González Eguilegor.

cruïlles.

Sóc un veí de l'urbanització ?Puig?ventós de Cruïlles, que fa més de 10 anys que ha de soportar les pudors (entre d'altres coses) de l'abocador de Vacamorta. Entre les moltísimes irregularitats que es van cometre, a fi d'endollar-nos aquest maleït abocador, hi ha un "informe" de la Comissió d'Urbanisme de Girona que "certifica" que aquest abocador està a més d'1 km de la urbanització. La realitat és que està a menys de 400 m en línia recta, que és com, segons la llei o normativa d'aquest moment, i el sentit comú, s'hauria de mesurar, ho van fer mesurant el camí amb tots els seus revolts!!! I això els donanava un resultat de més de mil metres! Fins i tot, un arquitecte que treballava allà ens va comen?tar que se sentia avergonyit!!! Nosaltres, tenim 2 sentències a favor del TSJC, que condemna a tancar l'abocador i mana "Restituir el paisatge a la seva forma original" (¿?) ... i buidar l'abocador (sic). Els governs del tripartit i els de CIU, tan independents ells, n'han fet cas omís i han recorregut al Tribunal Supremo de España!!! Màfia, prevaricació, interessos polítics-privats i manca de valentia per afrontar els problemes reals del tractament de residus... fins i tot dels "nostres amics" d'Iniciativa per Catalunya, que ens van ajudar a muntar una candidatura a les eleccions locals, per lluitar contra aquesta màfia politicoprivada i ens van deixar tirats a la primera de canvi, quan IC, precisament, va assumir la conselleria de Medi Ambient.

Ja coneixem perfectament el calvari per haver d'anar pels camins estrictament legals i gastar milers d'euros en advocats, procuradors, plets i recursos... i arribar a ser incompresos pel nostres mateixos veïns... Doncs l'empresa de l'abocador va prometre "el oro y el moro" a la urbanització però "de boquilla", sense firmar res!