Sembla el món al revés! A tot Europa, per arribar a les destinacions on volen els avions de Rayanair, cal fer gairebé sempre un trajecte més o menys llarg i suplementari (en temps i despeses) des d'algun aeroport secundari. En canvi, aquí, la polèmica companyia irlandesa ha acabat prioritzant l'aeroport del Prat davant la seva inicial aposta per l'aeroport Girona-Costa Brava. Ves per on, molts turistes europeus tot i viatjar "low cost" acaben anant a parar de dret al rovell de l'ou que representa Barcelona ciutat. Aquesta és, probablement, una de les causes per les quals durant els cinc primers mesos d'aquest any l'aeroport gironí hagi perdut un 25% de passatgers respecte al mateix període que l'any passat i per l'altra banda El Prat hagi augmentat un 7%.

Agradi o no, la majoria de companyies i d'empreses del món no tenen, ni de lluny, com a objectiu fonamental oferir un servei. El seu objectiu prioritari, és, sens dubte, aconseguir beneficis econòmics. Encara més, aconseguir-ne els màxims possibles. Per tot, estic convençut que si Rayanair està reduint la seva activitat a Vilobí prioritzant Barcelona, es perquè el seu compte de resultats en surt beneficiat.

Per això, tot i entenent les fonamentades i raonables queixes i reivindicacions que feien fa pocs dies des d'aquest diari el president del gremi de turisme de Lloret el sr. Enric Dotras i el regidor de Turisme el sr. Jordi Orobitg, sobre com el dèficit de comunicacions i connexions internacionals (avió i AVE) que pateix la vila, és la causa principal que dotze hotels hagin tancat portes durant l´hivern, ells saben que, malauradament, la solució no està en les seves mans.

En canvi, sí que ho està seguir treballant perquè els turistes, aterrin a l'aeroport que aterrin, baixin del tren a l'estació que baixin, tinguin ganes d'anar i gaudir de les nombroses i variades possibilitats que ofereix Lloret, també durant l'hivern. De fet, les afirmacions per part dels hotelers lloretencs, en el sentit que ja estan arribant més visitants des de Barcelona que des de Girona, corroboraria la idea d'aquest article: si una destinació és prou atractiva, d'una manera o altra acabes arribant-hi.