L'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Blanes (AMIC), ha posat en marxa, aquesta setmana, el sistema de Cita Prèvia obligatòria per poder fer dos dels principals tràmits relacionats amb l'empadronament: tramitar l'alta i fer el canvi de domicili al Padró d'Habitants. Segons va informar el consistori, aquesta mesura s'ha pres per tal «d'evitar cues», ja que el temps que s'ha d'esmerçar en cada un d'aquests tràmits té una durada aproximada de 20 minuts de mitjana. Això significa que la resta d'atencions que es realitzen a les ?dependències de l'Oficina de l'AMIC s'endarrereixin considerablement.

Les altres diligències relacionades amb l'empadronament, com sol·licitar un volant històric de convivència, no cal que es concertin prèviament a través d'aquest sistema, ja que només requereixen presentar l'original del DNI, el NIE o el Passaport del qui ho sol·licita. Per contra, tant la tramitació d'alta com el canvi de domicili al padró necessiten un altre tipus de documentació així com una elaboració molt més complexa, que signifiquen haver d'invertir més temps. Per poder agilitzar la implantació d'aquesta obligatorietat, des de mitjan febrer l'Oficina de l'AMIC ja va dividir les demandes de Cita Prèvia per a tres casos concrets: les que tenen a veure directament amb el padró, les d'atenció ciutadana en general, i les que específicament estan relacionades amb el servei de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), inclosa en les dependències de l'AMIC.

La Cita Prèvia es pot sol·licitar telefònicament de dilluns a divendres, de vuit del matí a tres de la tarda al telèfon 972 379 300, o de tres de la tarda a dos quarts de deu de la nit al 972 379 399. També es pot fer telemàticament a l'enllaç: www.blanes.cat/docweb/reserva.previa.