Un dels promotors del projecte de construcció d'un port esportiu, quatre xalets i un hotel de cinc estrelles a Tossa de Mar, Isidre Ventura, no es planteja la possibilitat que surti no com a resultat a la consulta popular que se celebrarà el pròxim 20 de novembre, motiu pel qual, ja està «treballant» per poder «executar-lo». Segons va explicar Ventura a Diari de Girona, ja està «tot preparat» per tirar endavant el projecte.

«Fa cinc anys que estem treballant en aquest projecte, i actualment és viable pel que fa a l'enginyeria i correcte econòmicament» va dir el promotor. Per aquest motiu, ja ha registrat dues noves societats mercantils, Harbor Tossa SL i Harbour Marine SL, destinades a «executar i explotar» l'obra i de les quals és administrador únic.

«La primera s'encarregarà de la construcció i la segona, de l'explotació del port i l'hotel», va concretar Ventura. Registrades el 31 d'agost i dedicades a la promoció immobiliària, la construcció i la venda, la primera compta amb un capital social de 500.000 euros, mentre que en el cas de la segona és de 3.016 euros.

«Només la construcció del port costarà uns 105 milions d'euros i sumant-hi també la de l'hotel i els accessos, pujarà a uns 140 milions», va explicar Ventura, qui va precisar que tota la inversió és privada i que per tant, el «poble de Tossa no haurà de pagar ni un duro».

Pel que fa als xalets, de moment, no estan previstos en aquest pressupost estimat. «Són molt grans i la construcció la posarem a disposició de la persona que els compri», va afegir puntualitzant que totes infraestructures estaran desenvolupades per empreses catalanes.

Convençut que no sortirà no a la consulta ciutadana -a la qual estan convocats a votar 5.853 tossencs- aquest promotor va avançar ahir, que la pròxima setmana ja s'obrirà una borsa de treball per tal de poder cobrir els 1.500 llocs que es necessitaran durant la construcció del port i després, les 720 places fixes per fer funcionar el port i l'hotel. «Prioritzarem tota la gent de Tossa», va assegurar.

Ventura encapçala també una de les societats mercantils, Star Assetes SL, amb qui l'actual equip de govern (TU), va signar el 2012 un conveni urbanístic per tirar endavant el projecte del port, condicionat a la realització d'un referèndum.

L'altra societat privada és Feanda 2 SL, de qui en aquell moment era administradora Maria Mercè Soler Bertrolich. Ventura també és l'administrador de la societat Lopsel BCN SL, dedicada a la construcció en l'àmbit de l'enginyeria civil, i a la qual el passat 26 de setembre, es van injectar 200.000 euros.

«Sense arguments»

Respecte al perquè no preveu un resultat desfavorable al projecte portuari, Ventura va explicar que els opositors «no tenen arguments». «És un no rotund a tot, perquè si no podríem seure i parlar-ne i no és així», va lamentar l'empresari.

En aquest sentit, va defensar que la finca queda fora de la del Pla d'Espai d'Interès Natural (PEIN) Massís de Cadiretes i que el penya segat on s'ubicaria «no hi ha cap espècia protegida». «El port permetria treure les més de 200 barques que amarren en boies a la Platja Gran i que malmeten el fons marí on hi ha posidònia, una planta aquàtica que sí que està molt protegida», va especificar el promotor, qui va assegurar que l'obra no ocasionaria cap dany mediambiental.

«El port ni es veurà des del poble i ajudarà a millorar una zona on, actualment les finques estan molt abandonades», va concretar Ventura destacant que amb els nous accessos, també es «millorarà molt» la mobilitat de la localitat.

Cal recordar que els detractors, organitzats en la plataforma «Diem No» argumenten que el punt fort de Tossa és el seu entorn natural privilegiat i que aquest projecte en destrossa una part substancial; afegeixen que un port no aportaria una quantitat significativa de turisme nou i de qualitat i que retirar les boies de la badia deixaria lliure l'espai per a qui volgués fondejar-hi lliurement, per la qual cosa continuaria plena d'embarcacions.