Quan una víctima de violència de gènere pateixi un incident i truqui a la seva comissaria per denunciar-lo, a partir d'ara és possible que l'agent que l'atengui ja n'estigui al corrent. Serà gràcies al nou sistema informàtic que han desenvolupat els Mossos, i que centralitza la informació de les víctimes. És un component central del nou abordatge amb què la policia busca anticipar-se a aquesta xacra, basant-se en la idea que s'aconseguirà més protecció de les víctimes coneixent millor el seu entorn, segons va indicar el director d'Administració de Seguretat, Andreu Joan Martínez. El pla pilot s'ha assajat a l'Hospitalet i està en marxa a les regions metropolitana sud, central i de Ponent.

Una taula amb "post-it", en el millor dels casos, o haver de dedicar hores a recopilar informació mitjançant trucades a altres comissaries i serveis socials: aquesta agenda de treball era el que es trobaven fins ara els agents dels Grups d'Atenció a les Víctimes que s'encarreguen d'assistir les víctimes de violència masclista quan començaven la seva jornada laboral. Fins ara, els Mossos no centralitzaven la informació sobre les incidències patides per aquestes dones i per això als agents responsables els arribaven els missatges per canals incerts. O l'havien de recopilar institució a institució: trucant a altres comissaries, serveis socials, ajuntaments...

Ara es podran estalviar aquesta feina: quan encenguin el seu ordinador, podran engegar l'aplicació anomenada "Solució integral d'atenció a les víctimes de violència masclista i domèstica", on se centralitzaran totes les incidències relacionades amb cada víctima, que tindrà un expedient individualitzat. La dona atesa "notarà que nosaltres tenim informació abans que ella ens la doni", va il·lustrar la que fou la primera comissària dels Mossos a Catalunya, Cristina Manresa.