Una delegació del Síndic de Greuges de Catalunya es va desplaçar la setmana passada a Palafrugell, concretament al Centre Municipal d’Educació, on va rebre un total de 22 visites de persones del poble. En el marc d’questes visites, l’entitat va rebre un total de 13 queixes i 10 consultes. Nou d’aquestes queixes anaven adreçades a l’Ajuntament.

Segons han anunciat en un comunicat, les problemàtiques plantejades pels usuaris van estar relacionades amb assumptes de consum i subministraments, urbanisme, gestió ambiental o mobilitat, principalment.

El Síndic té la funció d’atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l’actuació o la manca d’actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l’administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l’administració catalana, amb l’objectiu d’ajudar a millorar-ne el funcionament

També supervisa les empreses privades que presten serveis d’interès públic, com ara la llum, la telefonia, l’aigua, el gas o el servei de correu postal, entre d’altres entitats.