El Departament de Política Territorial i Obres Públiques redactarà un nou estudi informatiu i elaborarà un nou dibuix del traçat de la variant (itinerari format per la C-63 i la N-141) que ha d'unir Amer amb Salt. Això, després que els diferents municipis afectats presentessin les al·legacions pertinents al traçat que Política Territorial havia presentat inicialment.

El departament va explicar que com a conseqüència de les al·legacions presentades durant el període que el projecte va estar a informació pública, ara, per tal d'aconseguir un traçat el més consensuat possible amb el territori, s'ha considerat necessari redactar un nou estudi informatiu de la variant d'Amer, que costarà 158.000 euros i contempla el dibuix d'un nou traçat, tenint en compte l'opció que es demanava des dels diferents municipis afectats, la oest.

L'agost de 2006, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va presentar dues alternatives al projecte de variant d'Amer. La primera, passava per l'est del nucli urbà i seguia de molt a prop del curs del riu Brugent. Aquesta solució preveia la construcció d'un viaducte de 300 metres i diversos talussos. Una opció que des d'un principi no va agradar a l'Ajuntament, i menys després que un estudi d'impacte ambiental encarregat pel mateix consistori declarés que aquesta opció -l'est- era molt agressiva per la fauna i la flora de la zona. L'altra opció que va presentar Política Territorial va ser la de l'oest. Aquesta passava per la banda de muntanya i comptava amb la construcció d'un viaducte de 220 metres i un túnel de 770. Aquesta darrera opció, la de l'oest, va ser l'escollida pels pobles afectats pel pas de la variant, tot i que s'hi van presentar diferents al·legacions, entre les que destaca la que demanava que el pont tingués més llargada.

Les al·legacions, va recordar ahir l'alcalde d'Amer, Xavier Targa (ERC), es van presentar conjuntament amb la resta de municipis (Anglès, la Cellera de Ter, Sant Julià i Bonmatí, Bescanó, Salt i Sant Gregori).Segons el que va publicar el govern de la Generalitat, la futura variant d'Amer, si s'aprova aquest darrer projecte, tindrà una longitud d'uns cinc quilòmetres i estarà formarda per una carretera de dos carrils de tres metres i mig i dos vorals d'un metre i mig d'amplada. L'objectiu d'aquesta variant és reduir i evitar el màxim possible el pas de vehicles pel centre del municipi com passa actualment.

El nou dibuix del traçat contempla una de les principals al·legacions presentades per Amer. El túnel principal tindrà una longitud d'uns 900 metres (i no 770 com es preveia incialment). També es construiran dos túnels artificials, d'uns 200 metres cadascun, per tal de disminuir d'impacte en el mateix territori. Per últim, el nou dibuix preveu contruir un viaducte, al tram nord de la variant per creuar el riu Brugent.

El viaducte tindrà una longitud de 220 metres. El departament calcula que la variant d'Amer, si s'aprova el projecte, pot costar 34 milions d'euros.