Les claus de la compareixença al Congrés dels Diputats del ministre de Foment, José Blanco, es va mantenir en absolut secretisme fins ahir a la tarda. Puntual a la seva cita, el ministre es va seure a la seva butaca a les quatre en punt i en poc més de vint minuts va desvetllar els projectes que es desencallaran gràcies als 700 milions adicionals que es destinaran a l'obra pública durant el 2011. Entre les obres que es reempendran, després d'haver-se aturat per motius diversos, hi ha els dos trams de N-II a la comarca de la Selva. El Maçanet-Sils i el Sils-Caldes. En canvi, sobre el tram entre Medinyà i Orriols que es va aturar el passat mes de juliol no hi va haver cap notícia.

A l'agenda de Blanco hi ha marcat l'objectiu de resoldre els trams selvatans aquest mateix 2010 iniciant un nou porcés de licitació. Les obres, per tant, s'iniciarien durant el 2011 i permetran corregir el paisatge empantanegat i desolat que van deixar les màquines de Foment i que els turistes observen un cop baixen de l'avió i es dirigeixen cap a les seves destinacions turístiques de la Selva marítima.

El primer tram que es va aturar va ser el que va de Maçanet a Sils a l'octubre de 2008. Ja al maig del 2009 es va anunciar un nou projecte després que l'adjudicatària abandonés els treballs i fins a dia d'ahir no hi havia hagut cap notícia més. L'altre tram iniciat i aturat és el de Sils-Caldes de Malavella. Aquest va ser el darrer en parar-se el juny de 2009 després que una de les empreses que formava la UTE (Unió Temporal d'Empreses) presentés un concurs de creditors.

Però el darrer tram en obres aturat ha estat el que s'estava executant entre Medinyà i Orriols fins al juliol. Després de la compareixença d'ahir sembla que de moment Foment no té cap intenció de reempendre l'obra. Una situació que ha crispat els ànims de l'alcaldessa de Vilademuls, Dolors Rovirola.

Tampoc va comentar res respecte al tram entre Maçanet i Tordera, l'únic que no s'ha iniciat mai a la comarca. En canvi sí que es va anunciar la programació del pont per sobre el Ter que ha d'unir Pedret amb l'hospital Josep Trueta.

Blanco va explicar que el reajustament en la inversió en obra pública s'elevarà finalment a 700 milions, en comptes dels 500 que es van anunciar la setmana passada i permetran recuperar les obres a 49 infraestructures que corresponen a 98 actuacions en els dos anys vinents. Andalusia és, amb 12, la més beneficiada en nombre d'intervencions. A Catalunya, també s'ha indultat de la retallada la B-40 de Barcelona, la N-230, que són obres complementàries del Túnel de Vielha, la N-340, que correspon a la variant de l'Aldea, la variant de Vallirana i Variant de Benicarló-Vinarós.