El Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya va manifestar la setmana passada, en la presentació dels informes sobre Infraestructures del Transport i d'Ordenació del Territori corresponents a l'any 2010, que considerava que el desdoblament de la N-II per les comarques de Girona no era una obra prioritària un cop finalitzi l'ampliació de l'autopista, AP-7. Ara han matisat la seva posició. D'una banda, reivindiquen la realització d'una obra que porta "15 anys de retard" i, de l'altra, aposten ara "per optimitzar la major capacitat de l'AP-7".

Tant la institució de Catalunya com la delegació de Girona van indicar ahir que la N-II "requereix una actuació concreta", però que aquesta necessitat "s'ha de valorar de forma conjunta tenint present la capacitat global i la funcionalitat d'aquesta via en relació amb altres, com és el cas de la AP-7, que ha vist augmentada la seva capacitat amb la construcció d'un tercer carril". D'aquesta manera, el col·lectiu d'enginyers apunta que la solució a l'actual N-II passa per "realitzar actuacions que incideixin en el transvasament de tràfic de la N-II a l'AP-7 per optimitzar la seva major capacitat, especialment pel que fa al transport de mercaderies, de manera que s'alleugi el tràfic d'aquests vehicles per la N-II". De la mateixa manera consideren "inajornables totes les inversions necessàries que vagin destinades a la millora de les condicions de seguretat de la N-II".

El col·legi ha demanat al Ministeri de Foment que faci públics els criteris en què ha basat les decisions de les retallades d'inversió, com la que ha afectat, en aquest cas a la N-II en el seu pas per Girona. Afirmen que les inversions, a causa del context econòmic actual s'han d'avaluar per obtenir el millor equilibri entre el cost i el benefici.