El calvari que ha viscut el gironí Joan Gironès sembla que ha arribat al final. De fet hi ha arribat de cop, ja que el Departament de Benestar i Família va abonar fa unes setmanes la totalitat dels 3.099 euros que devia a Josep Gironès, el seu pare que va morir a l'abril de 2010. Gironès va afirmar sentir-se "sorprès", ja que sense que hi hagués hagut una notificació del Govern, va veure que a la seva llibreta d'estalvis hi havia exactament la quantitat estipulada.

Benestar finalment ha pagat, però ho ha fet amb prop d'un any i mig de retard. I és que la família Gironès portava demanant els ajuts de la llei de la dependència des de mitjans de 2009, quan el destinatari Josep Gironès encara vivia. Per aquell temps, diverses revisions mèdiques van posar de manifest que el seu grau de disminució era del 82%, de manera que se li reconeixia una prestació de 337,25 euros mensuals "per cures en l'entorn familiar", ja que seria el seu únic fill qui se'n faria càrrec. Aquests ajuts no van aparèixer mai, i la delicada salut d'aquest gironí es va apagar del tot l'abril de 2010.

Per si fos poc, uns mesos més tard, pels volts de desembre de 2010 Gironès fill va rebre una notificació de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials informant-lo que els 3.099 euros que devien (corresponents als nou mesos que anaven des que se li va declarar la incapacitat fins que va morir) s'haurien de pagar a terminis. Concretament, aquests terminis estaven repartits en fraccions corresponents al 20%: el primer al juny de 2011, l'altre al gener de 2012, l'altre al gener de 2013, gener de 2014 i l'últim al gener de 2015.

Amb la totalitat de l'import pagat, la sorpresa inicial de Gironès es va tornar en indignació. "Això s'hauria d'haver fet quan tocava. Amb el comunicat que ens van enviar dient que ho havíem de pagar a terminis semblava que t'acollonessin, i ara que ho han pagat tot no et diuen res. Sembla que hagi estat un error" afirmava.

Error o no, Gironès vol evitar haver demanar explicacions i fer més paperassa, ("qui diu que no me'ls reclamin després") i tot i que finalment ha cobrat els diners, "el concepte de negligència ja el tenim". En aquest sentit, va ?lamentar que el tracte del Departament de Benestar (abans Acció Social) hagués estat tan deplorable, i va afegir que "és decebedor que amb tantes lleis, a l'hora de la veritat la coherència no existeixi".