Eliputat gironí del PSC Àlex Sáez ha entrat una proposició al Congrés on reclama a l'Estat que els pressupostos del 2012 incloguin partides per desdoblar els trams Sils-Tordera de la N-II. El representant socialista va entonar el "mea culpa" amb l'estat de la N-II, i va admetre que la carretera ha estat "més que una pedra a la sabata" per a l'anterior executiu del PSOE. Sobretot, pels problemes que van acumular els dos trams entre Caldes i Maçanet de la Selva, on la fallida d'una constructora i el desistiment de l'altra han suposat deixar els treballs totalment empantanegats.

Sáez va recordar que estan "descontents" amb aquesta situació, però tampoc es va estar de dir que, no per això, ara deixaran "d'aixecar la veu" davant del PP perquè les coses "es facin ben fetes". Per això, aquesta setmana, el diputat gironí va entrar una proposició no de llei al Congrés que reclama desbloquejar la situació de la futura A-2 a les comarques gironines.

D'entrada, l'escrit insta Foment a adjudicar de manera definitiva el tram Caldes-Sils de l'N-II, que suma 6,6 quilòmetres, i que l'anterior Govern del PSOE ja va deixar embastat. De fet, es va treure a licitació per 38,9 milions d'euros i, dos dies abans de les eleccions, els socialistes en van fer una adjudicació provisional. "Foment, però, encara no n'ha fet l'adjudicació definitiva, i no veiem motius per retardar-ho més", va dir Sáez.

Adjudicar els trams del sud

A la proposició, el diputat gironí també reclama que l'Estat inclogui, dins els pressupostos per a aquest 2012, partides per licitar i adjudicar la resta de trams de la futura A-2 al sud de la demarcació. És a dir, els trams Sils-Maçanet i el Maçanet-Tordera. En conjunt, aquests dos trams sumen uns 15 quilòmetres i, segons va explicar Sáez, tenen un pressupost global de 367,76 milions d'euros.

Per últim, l'escrit -que s'haurà de debatre a la Comissió de Foment- també demana a l'executiu del PP que calendaritzi el desdoblament de l'N-II al nord de les comarques gironines durant aquesta legislatura. Sáez va recordar que, deixant de banda el Medinyà-Orriols (que està aturat), hi ha altres trams de la futura A-2 entre Girona i la Jonquera (Orriols-Garrigàs, Garrigàs-Pont de Molins i Pont de Molins-Agullana) que "tenen els projectes constructius avançats".

En referència al tram nord de la Nacional-II, el diputat socialista per Girona també demana a Foment que, si el desdoblament fins a la Jonquera "s'ha de retardar molt", que s'aposti per alliberar el peatge de l'AP-7 i es permeti que els vehicles circulin per l'autopista. "D'aquesta manera, els ciutadans de Girona no es veuran doblement condemnats; d'entrada, per no tenir la infraestructura de la N-II i, després, per haver de pagar si volen anar per autopista", va dir Sáez.