L'empresa Samar't de Vilafant (Alt Empordà) ha augmentat un 17% les vendes durant el 2012 i ha arribat a produir més de 9,3 milions de plaques de matrícula, 800.000 unitats més que l'any anterior. La firma compta amb més de 15.000 clients repartits arreu del món i té presència a una cinquantena de països d'Europa, Amèrica, Àsia i Àfrica. El director de màrqueting de Samar't, David Mallén, comenta que l'empresa innova constantment en tecnologia i elabora productes nous. La seva última aposta són les plaques de matrícules de disseny i enguany s'ampliarà la planta de Vilafant i volen obrir-ne de noves a l'Àsia.

Coincidint amb el seu 70 aniversari, Samar't fabricarà durant aquest 2013 la seva placa de matrícula número 200 milions. L'empresa, que compta amb 125 treballadors, va acabar l'any 2012 amb una producció total de 9,3 milions de plaques, 800.000 unitats més que l'any anterior. "Malgrat el descens a Espanya de les matriculacions de vehicles nous hem estat capaços d'augmentar les nostres vendes en un 1% al mercat nacional i un 17% a nivell global", ha subratllat el director de màrqueting de Samar't, David Mallén, que ha argumentat que "aquest creixement es deu a les exportacions, que representen el 58% del nostre negoci".

Dels 9,3 milions de matrícules produïdes, el 42% -3,9 milions d'unitats- es van vendre a l'estat espanyol i els prop de 5,4 milions restants es van exportar a la resta del món.

Samar't produeix quatre tipus de plaques, tres d'aquestes en alumini -Hot Stamping, Doble placa i Solid Foil- i una en metacrilat -plaques acríliques-. Mallén assegura que l'empresa innova constantment els processos, la tecnologia i els productes. L'última aposta són les matrícules de disseny. Les noves plaques es produeixen en diverses formes (hexagonal, octogonal, etc) i poden incloure filigranes i dibuixos que milloren la imatge i la seguretat de la matrícula.

Mallén ha explicat que enguany s'ampliarà la planta de producció a Vilafant, que passarà a tenir 20.000 metres quadrats de superfície i volen consolidar les fàbriques de Brasil i l'Índia. També ha avançat que volen obrir noves plantes a l'extrem orient i al sud-est asiàtic i entrar als mercats de l'Europa de l'est i Rússia.