L'editorial francesa Petit Futé ha publicat la primera guia específica de la Costa Brava i el Pirineu de Girona per al mercat francòfon, el més important de la demarcació des de fa molts anys.

Tres-centes seixanta pàgines d'informació turística; propostes d'activitats i itineraris; recomanacions d'allotjaments, restaurants i festivitats, i referències culturals i històriques componen la primera guia de l'editorial dedicada específicament a la demarcació de Girona, impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona amb l'objectiu, segons assenyalen els seus representants, «de continuar reforçant el primer mercat emissor de turisme estranger per a la Costa Brava i el Pirineu de Girona».

Es tracta del primer grup editorial en llengua francesa a escala mundial, amb quaranta anys d'experiència. Petit Futé posa a l'abast dels països de parla francesa -això significa no només de França sinó també de Suïssa, Bèlgica, Luxemburg i inclús el Canadà- la guia Costa Brava - Pyrénées de Gérone, editada en multiplataforma: edició impresa, edició digital i aplicació mòbil.

Per ara, 10.000 exemplars

Amb una edició impresa inicial de 10.000 exemplars, la guia s'adreça a un públic d'entre 26 i 65 anys, de poder adquisitiu mitjà-alt que pot adquirir-la per 12,95 euros en quioscs i llibreries, mentre que l'edició digital té un preu de 8,99 euros i es distribueix des del portal eBookFuté.

La publicació és fruit de la col·laboració establerta entre l'editorial francesa i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona amb l'objectiu «d'ampliar el material existent al mercat francès sobre les destinacions gironines i alhora continuar incidint amb diferents materials en el primer mercat emissor de turisme estranger a les destinacions gironines».

Amb anterioritat a aquesta guia existien les guies sobre Barcelona i Catalunya, d'una banda, i sobre la Costa Brava, Blanca i Daurada, de l'altra, la qual recorria tot el litoral mediterrani de la península Ibèrica. No hi havia, per tant, una guia específica de l'oferta turística gironina, tant pel que fa al litoral com a la muntanya.

Presentació a París

En l'edició de l'actual guia destaca la participació, en la creació de continguts, de les àrees de turisme dels vuit consells comarcals de la demarcació de Girona, els quals van organitzar, juntament amb les empreses turístiques de la zona, les visites al territori dels redactors de la guia, durant la primavera passada, i posteriorment van revisar i validar els continguts de la publicació.

Durant el primer trimestre de 2017, en data concreta encara per determinar, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l'editorial Petit Futé tenen programada una presentació de la guia a París. La presentació tindrà lloc en el marc d'una acció promocional adreçada a canals d'intermediació i mitjans de comunicació del país veí.

El mercat francès és el principal client turístic de les comarques de Girona. Precisament dilluns se li va retre homenatge per aquest motiu en el Dia Mundial del Turisme.