03 de gener de 2017
03.01.2017

Acord per a la futura variant de les Preses amb un sol carril per sentit

La Generalitat i els ajuntaments afectats acorden que la carretera transcorri per la dreta del Fluvià · El Departament de Territori impulsarà la redacció d'un nou estudi informatiu que es dissenyarà per tal que sigui compatible amb la variant d'Olot

04.01.2017 | 07:12

La nova variant de les Preses tindria un sol carril per sentit i discorerrà a la dreta del riu Fluvià. I serà compatible amb la variant d'Olot, que ja disposa de projecte constructiu redactat.

La Generalitat i els ajuntaments d'Olot, les Preses i la Vall d'en Bas han acordat les línies bàsiques per impulsar un nou estudi informatiu que concreti el traçat de la variant de les Presses, que connectarà amb la variant d'Olot, dins de l'eix viari de la C-37 Bracons-Olot.

Així, després d'un treball conjunt d'anàlisi de les diverses alternatives possibles, les parts han determinat, segons informa el Departament de Territori i Sostenibilitat (TES), les bases que haurà de complir la nova infraestructura perquè sigui compatible amb el territori.

En aquest sentit, la nova variant discorrerà entre la sortida actual de Bracons de la C-37 i la futura variant d'Olot, amb un traçat que «evitarà al màxim l'afectació en el territori». Discorrerà en tot moment pel marge dret del riu Fluvià, i serà d'un carril per sentit.

Pel que fa al traçat, concretament en el seu àmbit sud es preveu que ja des de la carretera existent (C-152), hi hagi dues noves connexions, una a l'àmbit de l'actual rotonda amb la C-63 i l'altra més propera al nucli de les Preses, per tal de permetre tots els moviments.

En l'àmbit central, la via discorrerà per l'àrea entre el nucli habitat i el riu, sense trencar la qualitat paisatgística d'aquest espai.

I finalment a l'àrea nord, segons el TES, amb una ocupació mínima, discorrerà a prop de la via verda Olot – Girona – Sant Feliu de Guíxols (Ruta del Carrilet), de manera que les infraestructures ocuparan un mateix espai, fins a enllaçar amb el túnel de la serra de la Pinya.

En virtut d'aquest acord, el Departament de Territori i Sostenibilitat impulsarà la redacció d'un nou estudi informatiu que es licitarà properament i que permetrà desenvolupar tècnicament la solució acordada, així com tancar el seu disseny perquè sigui compatible amb la variant d'Olot, que ja disposa de projecte constructiu redactat.

«És un pas important»

L'Ajuntament de les Preses va valorar ahir a l'ACN aquest acord com a un «pas important» ja que representa seguir endavant amb una obra que havia quedat encallada des de feia uns anys i que des de la passada primavera es va poder reprendre amb un «acord de mínims» entre els tres municipis afectats.

En declaracions a l'ACN, l'alcalde del municipi, Pere Vila, va destacar que s'està «treballant intensament per tenir un traçat definitiu d'una vegada per totes» però també va recordar que el país viu un moment «polític i econòmic delicat» que fa impossible poder dir quan podrien començar les obres.

«El mateix president de la Generalitat ha dit que és una infraestructura prioritària però la situació en la que estem no permet determinar un calendari; seria d'agosarats fer-ho en aquests moments», va afirmar el batlle de les Preses.

Les rotondes, aturades

Pel que fa al projecte de construcció de rotondes per millorar el trànsit a la travessa de la C-152 al seu pas pel municipi mentre la variant no sigui una realitat, l'alcalde va admetre que ha quedat aturat.

Un dels motius, segons va dir el batlle, va ser l'oposició d'alguns veïns –es van recollir més de 600 signatures en contra– que no veien clara aquesta obra i que, «per desconeixement», temien que substituís la reivindicada variant.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema