Dimarts, a Madrid, el director de Màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs, anunciava la posada en marxa de 36 noves rutes des d'aeroports espanyols per a la temporada d'estiu del 2019. Entre les noves connexions no n'hi havia cap de prevista des de l'Aeroport de Girona-Costa Brava, instal·lació on Ryanair és líder en transport de passatgers però on en els últims dos anys companyies com la britància Jet2.com i la russa Pobeda Airlines han registrat creixements espectaculars. Dimecres, Diari de Girona va contactar amb la companyia per confirmar els plans de la companyia a l'aeròdrom gironí per a la temporada alta de l'any que ve:

- Veiem que no hi ha cap nova ruta des de Girona. Hi haurà les mateixes que enguany? Preveieu alguna cancel·lació?

El "comentari oficial de la companyia al respecte" va ser el següent: "Actualment estem ultimant els detalls del nostre calendari de l'estiu de 2019, que s'anunciarà pròximament".

"Pròximament", en aquest cas, volia dir avui, dijous, 4 d'octubre, quan Jacobs, ha avançat que sí, que en contra del que s'havia anunciat a Madrid, Girona tindrà una nova ruta regular a l'estiu, a Brussel·les.

De fet, més que obrir una nova destinació la companyia aèria irlandesa de baix cost reforça un vol ja exitent des de Vilobí d'Onyar (a banda de volar a Charleroi, l'estiu que ve Ryanair també connectarà Girona amb Zaventem). El director de Màrqueting també apuntava novetats a Reus i a Barcelona, que guanyen més rutes que Girona: dues l'aeroport tarragoní, a Gdansk (Polònia) i Londres Southen, i tres el del Prat fins a Kiev, Londres Luton i Göteborg.

En conjunt, Ryanair operarà l'estiu vinent 100 rutes des dels tres aeroports catalans, amb la previsió de transportar 9,4 milions de passatgers, xifra que, de confirmar-se, superaria en un 2% la registrada aquesta temporada d'estiu. Segons dades de la companyia, Ryanair, afectada per diversos conflictes laborals els últims mesos, té una plantilla de 570 treballadors i dona feina, de manera indirecte, a 7.000 persones al Principat.