23 de octubre de 2018
23.10.2018
Diari de Girona

Noves protestes de camions contra el desviament obligatori per l'autopista

Els dies escollits per reivindicar la gratuïtat de les vies de pagament són el 31 d'octubre i el 5 de desembre

23.10.2018 | 01:00
Noves protestes de camions contra el desviament obligatori per l'autopista

Els transportistes de Tarragona faran una nova jornada de protesta contra el desviament obligatori dels camions per l'autopista el 31 d'octubre, coincidint amb l'operació sortida pel pont de Tots Sants. A més, en aquesta ocasió faran un tall de 30 minuts. Si no hi ha un canvi de postura per part del Govern, a qui demanen diàleg, també faran marxes lentes el 5 de desembre, coincidint amb el pont de la Puríssima. Aquestes noves mobilitzacions es van decidir ahir en una assemblea per part de diverses associacions de transportistes, amb representants de Girona, Lleida i Barcelona que es preveu que també se sumin a les protestes. El sector, que se sent «criminalitzat» per la prohibició de pas per l'N-240 i l'N-340, entre altres vies, reclama la gratuïtat de l'AP-7 o l'augment de les bonificacions, que ara ronden el 50%.

La Federació Empresarial d'Auto-Transports de la Província de Tarragona (FEAT) ha convocat tot el sector a una protesta unitària que esperen que sigui «massiva», com la que van fer el divendres 11 d'octubre on, segons les seves xifres, van participar 250 camions a Tarragona i que es va estendre a totes les províncies del país. Els transportistes es queixen que van demanar una reunió amb els consellers d'Interior i Territori i que no se'ls ha donat cap data. Per continuar pressionant, convoquen dues noves jornades de marxes lentes i talls de trànsit a les portes de dos ponts, que tornaran a afectar la mobilitat en carreteres com l'A-7, l'AP-7 o l'N-340 a les comarques tarragonines. Reclamen que la Generalitat faci un esforç i la bonificació del desviament obligatori per l'autopista arribi al 75%, tot i que la situació ideal és la gratuïtat.

El sector raona que sempre han acceptat les restriccions puntuals, per exemple quan hi ha grans volums de trànsit, però afirmen que no estan disposats a acceptar restriccions «genèriques» i que els facin «culpables» d'una situació aliena a ells, com la sinistralitat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook