La Fundació ”la Caixa” impulsa activitats d'estiu per a més de 200 nens gironins en situació de vulnerabilitat

Facilita que 7 entitats locals impulsin colònies urbanes, campaments i centres oberts

Una de les activitats d'estiu impulsades per la Fundació la Caixa.

Una de les activitats d'estiu impulsades per la Fundació la Caixa. / DdG

DdG

El programa CaixaProinfància de la Fundació ”la Caixa” posa de nou en marxa aquest estiu campaments, colònies urbanes i centres oberts gratuïts a Girona. En ells, es preveu que participin més de 200 infants i adolescents que es troben en situació de vulnerabilitat, risc de pobresa o exclusió. En total, les activitats arribaran a prop de 30.000 menors de tot l’Estat.

Tot això, amb l’objectiu de seguir fomentant durant l’època estival els seus aprenentatges mitjançant el joc i facilitar la conciliació de les famílies. Les activitats les duen a terme a Catalunya més de 100 entitats vinculades al programa CaixaProinfància, 7 de les quals estan a Girona. En global, hi participen més de 320 entitats socials de totes les comunitats autònomes.

«El 27,4 % dels infants encara avui es troben en risc d’exclusió social i l’estiu es converteix en una època encara més complexa per a molts d’ells i les seves famílies", apunta el subdirector general de la Fundació ”la Caixa”, Marc Simón, que assegura que "per això reforcem el nostre compromís amb aquest servei d’activitats perquè els infants puguin desenvolupar les seves potencialitats i per aconseguir d’aquesta manera fer un pas més cap a la igualtat d’oportunitats futures».

L’accés a activitats educatives de qualitat en el lleure, defensen, influeix en els resultats escolars i és reconegut com un "factor important condicionant de l’èxit educatiu". La situació de pobresa, associada a un conjunt de necessitats educatives dins i fora de l’escola, "es reflecteix en el rendiment acadèmic, la integració social i el desplegament de les competències personals". Per això, el programa CaixaProinfància promou l’accés a activitats educatives de qualitat en el lleure com a motor de canvi i mecanisme d’empoderament entre els menors.

Aquestes activitats, alineades amb les competències globals recollides per la UNESCO, aprofundeixen en diferents temàtiques: esportives i psicomotores, artístiques, lúdiques, socials, mediambientals i cognitives.

«El joc, amb la seva llibertat, és una de les millors eines perquè els professionals puguin recollir informació i prendre decisions d’intervenció educativa, sobretot en el cas de la infància o adolescència vulnerable, perquè el joc no menteix mai. És un gran generador de confiança que obre un ventall de conductes que de vegades queden ocultes en el dia a dia i és un banc de proves perfecte per aprendre a gestionar emocions», destaca la pedagoga autora de les investigacions, Sílvia Penón