"Si no mengeu la carn del Fill de l'home i no beveu la seva sang, no podeu tenir vida en vosaltres. Qui menja la meva carn i beu la meva sang està en mi i jo en ell". L'advertiment de Jesús en aquest diumenge de Corpus m'ha fet pensar -i molt- en l'Eucaristia i, sobretot, en la dominical. Estic convençut que descobrir o redescobrir la seva necessitat per a la vida cristiana té molt a veure amb la manera de viure el diumenge, dia del Senyor, però que per a molts només significa dia d'oci o de descans. Per això, m'atreveixo a suggerir algunes reflexions. Moltes vegades he escoltat, els divendres, l'expressió "un bon cap de setmana". Jo acostumo a respondre "un bon diumenge". La manera d'entendre "el cap de setmana", tal com s'ha anat imposant des de la cultura anglosaxona, pot esdevenir una amenaça per al sentit del diumenge cristià. Es va configurant una nova manera d'entendre "el negoci" i "l'oci". Sovint he escoltat dels nois i noies el següent comentari: "els divendres comença el cap de setmana i cal passar-ho bomba. Fins dilluns no pensaré en el rotllo d'estudiar, de les classes, dels treballs, de matinar...". Així, cada cop més, les noves generacions divideixen la setmana entre dies de treball i el cap de setmana, que es dedica a l'oci, al descans, a la diversió i la cultura. I -atenció- per als col·lectius més joves, el diumenge és per dormir. Les possibilitats d'una segona residència, la facilitat per als desplaçaments, el turisme del cap de setmana, la importància de les competicions esportives, les excursions...configuren tot un estil de vida personal i familiar. No es poden oblidar els col·lectius de persones que es dediquen "a servir" treballant en tot tipus d'activitats de restauració, d'hostaleria, d'activitats lúdiques, de vendes... Aquesta manera d'entendre i de viure el "cap de setmana" repercuteix d'una manera important en el concepte cristià del diumenge, que s'entén com el darrer dia dedicat al descans i no "el primer dia i dia del Senyor". És clar que aquesta concepciói vivència repercuteix en gran manera en el fet de participaro no participar en la celebració de l'Eucaristia. Això pot afavorir l'oblit de l'exigència de Jesús de menjar la seva carn i beure la seva sang per tenir la seva vida. Aquest fenomen (...).