La transformació digital de les empreses està sent liderada per la divisió de la direcció general, segons la principal conclusió del «Segon informe sobre el nivell digital directiu a Espanya». A l'estudi s'indica que el 37% dels executius enquestats assegura que la transformació digital de les empreses espanyoles està liderada pel personal de la direcció general, seguit de l'àrea de tecnologia, amb el 20%, i el personal de màrqueting, amb el 17%. Els autors de l'estudi recorden que en la primera edició de l'informe, corresponent al 2015, l'àrea empresarial que liderava la transformació digital de les empreses era el departament de màrqueting, amb el 32% dels casos, seguit de l'àrea de tecnologia, amb el 27% dels total de casos.

Ramon Costa, professor d'Eada i director de l'estudi, va assegurar que amb els resultats de l'enquesta es pot «constatar' que la transformació digital ja forma part de l'agenda dels membres del comitè de direcció de les empreses, «que han interioritzat l'impacte que té l'ús intensiu de les tecnologies en els processos, negocis i relacions». Costa, però, va advertir que aquest domini del personal de direcció «no implica que els directius estiguin preparats per traslladar aquestes tecnologies digitals».