Comença l’atenció presencial de la campanya de la renda a Girona

Les oficines de l’Agència Tributària de Catalunya a les comarques gironines ja han atès 515 persones per telèfon

Una usuària fent una gestió a l'oficina de l'ATC de Figueres

Una usuària fent una gestió a l'oficina de l'ATC de Figueres / Gemma Tubert (ACN)

Redacció

La secretària d’Hisenda de la Generalitat i presidenta de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC), Marta Espasa, ha donat aquest dimarts el tret de sortida de l’atenció presencial i gratuïta que l’ATC ofereix als contribuents gironins que necessitin assessorament per fer la declaració de la renda 2022. Ho ha fet durant una visita a les instal·lacions de l’Oficina Territorial a Figueres, acompanyada del director de l’agència catalana, Eduard Vilà, i de la directora dels Serveis Territorials d’Economia i Hisenda a Girona, Raquel Robert. La cita prèvia es podrà començar a demanar a partir de dijous i l’atenció es farà de l’1 al 30 de juny.

Des que va començar la campanya el 3 de maig i fins al divendres passat, 19 de maig, les oficines de l’Agència Tributària a les comarques de Girona ja han atès 515 persones per telèfon, a Catalunya ja han atès 2.128 persones via telefònica. Durant la campanya de la renda de l’any passat, les oficines gironines van assessorar un total de 3.367 persones, 446 de les quals van passar per l’oficina de Figueres. La secretària d’Hisenda ha subratllat «l’alt grau de satisfacció» que manifesten els contribuents respecte a l’atenció rebuda per part del personal de l’Agència, «que se situa al voltant del 97%», va afirmar.

En una atenció als mitjans de comunicació, la secretària d’Hisenda ha exposat que «per sisè any consecutiu, l’Agència prestarà el servei d’atenció presencial, amb personal i estructura propis, a la Delegació Territorial a Girona; a les oficines territorials a la Bisbal d’Empordà, Santa Coloma de Farners i Figueres; i a les dues oficines compartides d’Olot i Ripoll».

Espasa també remarca la voluntat del Govern de «posar el personal i les oficines de l’ATC al costat de les persones», per «fer-los fàcil» el compliment de les seves obligacions tributàries. D’altra banda, també posa en valor la formació que reben els professionals de l’ATC per poder assessorar els contribuents, com «una manera d’exercir al màxim les nostres competències i un pas més per enfortir el coneixement que l’ATC té d’aquest impost», la quota autonòmica del qual representa prop de la meitat dels ingressos tributaris de la Generalitat.