El fons inversor Miura compra un 40% de l’empresa gironina Wikiloc

La plataforma per a compartir rutes de senderisme i ciclisme té 12 milions d’usuaris a tot el món

D’esquerra a dreta, Montserrat Jordi, Luis Seguí, Jordi Ramot i Guillem Augé

D’esquerra a dreta, Montserrat Jordi, Luis Seguí, Jordi Ramot i Guillem Augé / DdG

O.P.

Dotze milions d’usuaris de tot el món han compartit més de 43 milions de rutes de senderisme, ciclisme i altres activitats a l’aire lliure a través de la plataforma Wikiloc. Fundada a Girona l’any 2006, amb seu al Parc Tecnològic de la UdG, Wikiloc ha crescut de manera exponencial en els últims anys, i preveu seguir-ho fent a nivell global. Recentment, els fundadors de la companyia, Jordi Ramot i Montserrat Jordi, han donat entrada al capital de Wikiloc al fons inversor Miura, que, segons avançava La Vanguardia, s’ha fet amb el 40% de l’accionariat. 

En un comunicat fet public ahir, apunten que l’entrada del nou inversor permetrà posar en marxa un pla per a «accelerar la seva expansió internacional, reforçar l’equip i enfortir uns serveis basats en l’accessibilitat i la inclusió de l’activitat a l’aire lliure respectuosa amb el medi ambient». Al mateix temps, Wikiloc es recolzarà en l’experiència de Miura d’escalar i transformar projectes d’alt creixement a nivell global.

Es tracta d’una inversió de l’anomenat Miura Impact Fund (MIF)per a fer costat a pimes d’alt creixement enfocades a la generació d’impacte social i mediambiental. Es tracta de la segona operació de MIF en el que va d’any, després de la primera inversió en Terra, companyia líder en creació i manteniment d’espais verds sostenibles.

Jordi Ramot, fundador i CEO de Wikiloc, està convenvçut que «un futur on passem més temps fent activitats a l’aire lliure, gaudint i preservant la naturalesa és fonamentalment millor per a tots. Ens il·lusiona avançar cap a aquesta destinació amb l’equip de Miura com a companys de viatge i comptar amb la seva ajuda per a millorar i acostar Wikiloc a moltes més persones i països de forma més ràpida».

Una empresa amb beneficis creixents

L’elevat creixement del nombre d’usuaris de Wikiloc -han passat de set milions a finals de 2020 a superar els 12 milions l’any 2022- s’ha traduït en una millora de les seves xifres de benefici. Amb una plantilla de 12 persones, l’any 2019 van guanyar 783.000 euros, l’any 2020 van arribar a 1,2 mlions d’euros, i l’any 2021 el benefici va arribar als dos milions d’euros.

Des de Miura Partners, el seu soci fundador i CEO Luis Seguí, estaca que «Wikiloc representa molt bé el tipus de projectes que volem secundar des de Miura Impact Fund: companyies amb un clar model d’èxit el model de negoci del qual contribueix a generar impacte positiu social, i amb gran potencial de creixement i escalabilitat. Juntament amb Jordi, Montse i la resta de l’equip, impulsarem un pla de creixement consistent preservant els valors fonamentals de la companyia»