Ara Girona creu que són necessàries «més i millors connexions» a la ciutat

La formació proposa ampliar les freqüències ferroviàries i posar en servei l'estació de tren de l'aeroport

L'estació de trens de Girona.

L'estació de trens de Girona. / David Aparicio

Redacció

Ara Girona vol millorar connectivitat de la ciutat. Per això, el seu alcaldable, Carles Ribas, explica que «ampliarem les freqüències ferroviàries a la ciutat i posarem en servei l’estació de tren de l’aeroport, incentivant d’aquesta manera l’activitat econòmica del territori. Crearem i liderarem la taula territorial amb tots els municipis implicats».

La formació reivindica que calen més i millors connexions. Per això, vol millorar Millorarem la freqüència dels trens a la ciutat de Girona i dotar dels baixadors del tren on faci falta a la ciutat. A més, reclamen conjuntament amb la resta de municipis de l’àrea urbana, la implantació del baixador de l’aeroport, peça clau per a la reactivació econòmica del territori. Per altra banda, Ribas afirma que «teixirem les connexions entre el barri de Sant Narcís amb l’Eixample i Pla de Palau construint aquells punts d’unió necessaris per vertebrar correctament la ciutat». 

Mobilitat sostenible

Ara Girona aposta també per una mobilitat sostenible. La formació creu que s’ha de limitar l’accés del vehicle al centre de la ciutat i fer-ho de forma immediata a plaça Catalunya, a més de començar a prohibir de manera dràstica l’entrada de vehicles a les zones centrals de la ciutat. Ribas reitera que «volem transformar la pl. Catalunya com a la verdadera àgora de la ciutat deixant de ser una rotonda per passar a ser de veritat la plaça de trobada dels ciutadans, connectant el Barri Vell amb l’eix comercial».

«Estic totalment d’acord en fer aparcaments dissuasius, perquè a l’àrea urbana bàsica no hi ha sòl», també explica Ribas. Per això, «crearem aparcaments alternatius a la ciutat connectats amb un transport públic eficient i amb una definició d’àrea urbana de vial per a bicicletes i pels vianants. Construirem aparcaments dissuasius augmentant la capacitat de més 300 noves places a l’entrada nord i sud de la ciutat degudament connectades com apuntem a la xarxa de transport públic».

A més, la formació creu que «s’ha de potenciar altres mitjans de transport alternatius, la bicicleta és un d’ells, però ens hem de plantejar quin tipus de carrils bicis estem fent a aquesta ciutat que no estiguin a un metre de la sortida d’una farmàcia». Ribas vol establir per Girona una correcta xarxa de vials de bicicletes on no competeixin amb els vianants i generant més seguretat per a tothom.