L'Ajuntament de Girona ha decidit cedir el servei de la bicicleta pública -conegut com a Bicing- a l'empresa de Transports Municipals del Gironès (TMG). Amb aquesta cessió, l'equip de govern preveu agilitzar les gestions per poder posar en marxa el projecte en pocs mesos. L'àrea de Mobilitat ja ha definit aspectes més concrets del projecte, que suposarà ubicar 160 bicicletes als carrers de Girona.

La tinenta d'alcalde de Mobilitat, Isabel Salamaña (PSC), va presentar ahir el projecte als socis de govern. La proposta suposa ubicar vuit estacions amb unes 200 places d'aparcament. Els terminals per deixar les bicicletes s'instal·laran a l'avinguda Ramon Folch, a l'estació de Renfe, a la plaça Països Catalans, a la plaça Catalunya, a l'alçada del pont del Dimoni, a l'entorn del Centre Cívic de Santa Eugènia i a Can Gibert del Pla. L'última estació està pendent d'un acord amb l'Ajuntament de Salt si finalment se suma a la iniciativa.

No a la Universitat

L'àrea de Mobilitat ha descartat posar estacions als campus universitaris perquè "no donaríem l'abast". Per a aquest sectors del Barri Vell i de Montilivi, l'Ajuntament impulsarà mesures perquè la bicicleta privada sigui una vertadera alternativa al cotxe o les motos i que el sistema de Bicing sigui un impuls.

Salamaña va explicar que "a més de millorar la via pública per donar més seguretat, també estem estudiant sistemes d'aparcament més segurs". La regidora de Mobilitat va informar també que tenen previst organitzar unes jornades perquè els ciclistes habituals facin formació als nous usuaris del sistema de bicicletes de lloguer.