mentre la política local -amb la feina que hi ha!- s'estarà un mes en els llimbs de la revisió del vot de sant Josepmaria Escrivà de Balaguer a ERC, la vella bruixa explica quatre contes.

Bucle

Tinc el cotxe vell però no me'l canvio perquè no tinc prou diners amb el sou que cobro, ni ningú no me'ls vol deixar. Com que es veu que hi ha més gent com jo amb problemes econòmics en aquest rodal, no es venen cotxes nous. Els cotxes sense estrenar s'acumulen als pàrquings de les fàbriques, que aturen la producció perquè ningú no compra. Sense producció sobra personal i s'acomiaden treballadors. M'acaben de despatxar de la SEAT i ara no tinc ni cotxe ni feina.

Gir

Tota la música que escolto del meu grup preferit me la baixo d'Internet. Em descarrego el que vull i gratis i em faig els meus propis discos. Ara em diuen que, per aquest camí, ningú no compra discos i que el meu grup no fa ni cinc de calaix. Els seus membres, per poder menjar, estan a punt de dedicar-se a d'altres coses i deixaran de fer la música que a mi m'agrada.

Cercle

Per tal d'aconseguir que els camions no contaminin les carreteres d'Europa, se'ls cobrarà un 30% més en concepte de trànsit. Per poder subsistir, els camioners i les empreses de transport apujaran el preu dels serveis a les companyies transportades, les quals, alhora, apujaran els preus dels productes. Heus aquí com els consumidors pagarem per la contaminació dels camions que continuaran contaminant.

Timing

Males llengües diuen que les ?obres de la N-II per les comarques gironines ni es faran, ni es completaran, ni faran mínimament potable el trànsit -tot i que s'anunciïn ara noves licitacions- fins que les obres de l'autopista estiguin mínimament amortitzades. Rumors presumptament infundats asseguren que les empreses concessionàries de l'autopista, depenents alhora d'interessos bancaris poderosos i catalans, estan marcant el timing de tot plegat.