La vida útil d’un autobús urbà sol ser d’uns 17 anys i, actualment, la flota de vehicle de TMG (Transports Metropolitans del Gironès) té una mitjana d’edat de 6 anys després que al llarg de l’any 2021 l’Ajuntament de Girona ha comprat 11 autobusos nous, 7 de gas natural i 4 de gasoil. La inversió va representar un cost total de més de tres milions d’euros (3.121.316) i ha permès rebaixar la mitjana d’edat de la flota dels 9 als sis anys.

Ara com ara, TMG disposa de 34 autobusos urbans una desena dels quals funcionen amb gas natural, i la idea és comprar-ne encara dos més en els propers. En aquest cas, però, serien dos vehicles elèctrics. Els 34 autobusos de la flota urbana de Girona estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.

«Amb els tres últims busos que hem rebut ampliem fins a onze el total de vehicles nous incorporats en l’últim any, en el que és la renovació de la flota més important que hem fet fins ara», explica la regidora de Mobilitat i Via Pública, Marta Sureda, que ha destacat que «gràcies a aquests nous busos, més enllà de les evidents millores ambientals, d’adaptabilitat i de confort, donem també una imatge de modernització i de seguretat de cara a l’usuari».

Després de dos anys de pandèmia, un temps en què les xifres d’utilització del transport públic han baixat a tot arreu, l’Ajuntament de Girona es marca l’objectiu de recuperar usuaris. «Volem recuperar el nombre de persones viatgeres i les xifres positives anteriors a la pandèmia, per això hem fet aquesta inversió tan destacada per tenir nous busos, deixant clar i amb fets que creiem en el transport públic», assegura Marta Sureda.