Girona renova el projecte per fer un camí ciclable entre el Ter i la Nestlé per 400.000 euros

La proposta havia estat aprovada inicialment per l’Ajuntament el 2019 per 146.000 euros, però es va creure necessari modificar-la

La via tindrà una llargada 1,3 quilòmetres i connectarà el carril bici de Domeny amb el de Sant Gregori 

Un tram per on passarà el carril ciclable, a prop del camp de tir.

Un tram per on passarà el carril ciclable, a prop del camp de tir. / MARC MARTI FONT

Josep Coll

Josep Coll

L’Ajuntament de Girona ha aprovat, per mitjà de la Junta de Govern Local, la revisió del projecte constructiu d’un camí ciclable a la zona industrial de Torroella, entre el riu Ter i la nau de la Nestlé. Una proposta en la qual es preveuen destinar 401.194,48 euros. El projecte va ser aprovat inicialment el febrer del 2019 per 146.682,36 euros, però els tècnics municipals i urbanisme han vist necessari modificar el projecte en sis àmbits. Tot i així, la finalitat és la mateixa, connectar aquesta via amb carrils bici ja existents i, d’aquesta manera, ampliar les vies ciclistes que hi ha a Girona.

En aquest sentit, les modificacions que s’han dut a terme són adaptar l’àmbit topogràfic del projecte respecte als límits de les referències cadastrals d’àmbit no públic annexes i incorporar els condicionants requerits per l’Agència Catalana de l’Aigua i el Departament de Territori i Sostenibilitat. A part, també s’ampliarà l’àmbit del projecte per donar continuïtat al carril bicicleta de Sant Gregori, es milloraran detalls i sistemes constructius, i la definició geomètrica en planta i en cota. Finalment, també s’amplia el termini d’execució, que passa de tres a cinc mesos.

La longitud del camí serà de 1.300 metres, entre la rotonda que uneix el carrer de Can Benet del Riu i amb el de Roberto Bolaño fins a l’alçada del camp de tir, al carrer Can Torroella. D’aquesta manera, el camí ciclable passarà pel camí adjunt a la fàbrica Nestlé pel seu costat sud, fins a connectar amb l’inici del carril bici direcció Sant Gregori. Així, es connectaran el carril bici ja existent que va direcció a Sant Gregori i que comença a l’alçada del camp de tir amb l’altre carril bici que recorre el carrer Roberto Bolaño des del pavelló de Fontajau i acaba a la rotonda. També connectarà amb un altre carril bici, sense asfaltar, que passa entre el parc de Domeny i el riu Ter, fregant les Deveses d’en Bru. 

Antigament, es podia passar per aquest camí que ara es vol refer, tot i que ara està tancat. El motiu és que hi ha un tram que és molt estret que transcórrer en paral·lel a la tanca de la planta de la Nestlé, on es passava per sobre un talús. Aquest van acabar cedint, fent impracticable el seu pas.

Sis trams

Segons la memòria del projecte, el camí ciclable tindrà sis trams diferents, cadascun amb les seves característiques. El tram 1 començarà a l’alçada del camp de tir i passarà adjunt a una vorera ja existent del carrer Can Torroella. Aquest tram podrà tenir una amplada de fins a 2,5 metres i serà una vida segregada en zona de calçada. Mentrestant, el tram 2 disposa d’una amplada suficient en una via compartida en zona de vorera on s’hauran de condicionar la zona per a la comoditat i la seguretat dels usuaris de la via.

Un tram esfondrat

Per altra banda, el tram 3 és on hi ha la secció més desfavorable -la del talús que va cedir-, ja que l’amplada del camí és estreta i no reuneix l’amplada mínima necessària, i per això s’haurà d’establir, en el camí, una plataforma. Aquest tram, d’uns setanta metres, se situa entre les instal·lacions de la Nestlé i el marge dret del riu Ter i serà una via compartida en zona d’espai natural protegit.

Pel que fa al tram 4 tornarà a ser una via compartida en zona de vorera que es troba entre el marge del riu i l’escullera d’una propietat privada, amb una amplada de 2,5 metres. En el tram 5 també s’hi haurà d’actuar per aportar terres que formin un terraplè i obtenir els dos metres d’amplada mínima en una via segregada en zona de calçada en el camí que cap al carrer Can Benet del Riu. Per últim, el tram 6 és una via segregada en zona de calçada elevada en el camí cap a la rotonda entre els carrers de Can Benet del Riu i Robert Bolaño Ávalos. En aquest últim tram, perpendicular al riu, s’haurà d’adequar amb una nova base.

Subscriu-te per seguir llegint