Salt i Girona porten als plens de gener la cessió de la carretera C-65 al govern de la Generalitat

 El conveni preveu que el govern català lideri tots els canvis viaris necessaris per adequar tot l’àmbit per al futur Campus de Salut

L’obra preveu abolir la rotonda de la C-65 i crear-ne una de nova a diferent nivell que connectarà amb l’allargament del carrer Francesc Macià, que serà la nova entrada cap a Salt

L'entrada a la C-65 per la rotonda pròxima a l'autopista.

L'entrada a la C-65 per la rotonda pròxima a l'autopista. / Ajuntament de Salt

Josep Coll

Josep Coll

Els governs de Salt i Girona portaran en els plens d’aquest mes de gener el conveni de cessió de la carretera C-65 que ara pertany als dos municipis perquè n’assumeixi la titularitat el govern de la Generalitat. Els governs saltenc i gironí portarà el proper dilluns al plenari aquest conveni de cessió perquè el govern català assumeixi la titularitat de tot el tram de la via entre l’enllaç amb l’AP-7 i l’antiga carretera N-II. Segons un comunicat de l'Ajuntament de Salt, amb el conveni el municipi farà un pas més cap a la preparació del desenvolupament urbanístic del sector sud, on s’hi preveu ubicar en un futur el Campus de Salut. L’acord amb la Generalitat que suposarà el canvi titularitat de la via permetrà agilitzar els canvis de mobilitat i viaris que estan previstos en aquest sector d’intersecció entre els municipis de Salt, Girona i Vilablareix. El govern de Vilablareix ja va passar el conveni de cessió en el plenari d’ahir i Girona ho preveu fer el ple del dilluns 29 de gener.

En virtut del conveni, que dilluns es portarà a aprovació del plenari, la Generalitat, a través del departament de Territori, es compromet a redactar un projecte que tingui per objecte la definició de les obres de modificació de la connexió de la rotonda existent a l’eix de la C-65 amb l’avinguda del Marquès de Camps, al municipi de Salt, mitjançant una rotonda a diferent nivell i que doni servei al trànsit que actualment accedeix a Salt i Vilablareix per la rotonda actual i al trànsit generat pels nous sectors de desenvolupament de Salt i Vilablareix. A la pràctica, això suposarà que l’eix de la C-65 passi a diferent nivell i que això permeti la creació d’una nova rotonda sota d’aquesta via a l’alçada de la futura prolongació del carrer President Francesc Macià.

El departament de Territori, segons detalla l’acord, es compromet en el termini màxim de 6 mesos encarregar la gestió de la redacció del projecte, que inclourà la gestió de la licitació, adjudicació i formalització del contracte. Un projecte que està previst que tingui un cost superior als 15,2 milions d’euros, dels quals 8,5 es destinarà al cost del pas a diferent nivell de la carretera C-65 i 6,75 milions per a la rotonda a diferent nivell en la connexió amb la prolongació del carrer Francesc Macià i actuacions diverses al terme municipal de Girona. Els municipis de Salt i Vilablareix assumiran 2,75 milions del cost total del projecte. El que no inclou el present acord entre administracions és la prolongació del carrer Francesc Macià de Salt, ja que es farà quan es desenvolupi urbanísticament el Campus de Salut, un vial que entroncarà amb la nova rotonda que es construirà sota de al C-65.

L’alcalde de Salt, Jordi Viñas, posa en relleu que “mica en mica van cristal·litzant els acords treballats des de fa mesos entre els municipis implicats per preparar el desenvolupament del sector on s’hi preveu instal·lar el Campus de Salut, una oportunitat per Salt i la resta de municipis de l’àrea metropolitana, ja que més enllà de l’assistència sanitària de primer nivell, l’aterratge de les facultats universitàries i l’espai d’investigació s’han de convertir en un nou pol d’atracció que traspassa les nostres fronteres i ha de generar noves oportunitats pel territori”.

Pel que fa estrictament al conveni, el tinent d’alcalde de Territori, Àlex Barceló, agraeix la complicitat amb Girona i Vilablareix i destaca “el front comú entre ajuntaments i la bona entesa amb la Generalitat perquè amb aquest acord el govern pugui tirar endavant tots els canvis viaris necessaris per generar la nova entrada cap a Salt i cap al nou sector on s’ubicarà el Campus de Salut, amb un projecte que ha de garantir la fluïdesa del trànsit a tot el nou sector”.