Un estudi del RACC va fer una selecció d’articles d’aquest tipus i els va sotmetre a impactes frontals i posteriors per determinar-ne el comportament en cas d’accident i el mal que podien fer. Entre les conclusions de l’estudi (per al qual es van usar productes disponibles al mercat, amb llicència segons la legislació vigent i àmpliament utilitzats) destaquen les següents recomanacions:

1. Seguir el muntatge pas a pas.

Les instruccions de muntatge dels accessoris han de ser clares i detallades. Si no s’està segur de com muntar un suport, cal posar-se en contacte amb un expert (fabricant, concessionari, mecànic...).

2. Tenir cura amb els penjadors.

Els penjadors col·locats darrere dels reposacaps davanters poden arribar a ser perillosos per als passatgers dels seients posteriors. S’han de retirar quan hi ha algú assegut darrere.

3. Mantenir netes les ventoses i els parabrises.

Els dispositius de suport muntats amb una ventosa al parabrisa no són un perill si es col·loquen adequadament. Però ens hem d’assegurar que tant el parabrisa com la ventosa estiguin ben nets i lliures de greix.

4. No envair les zones de desplegament de l'airbag.

Sigui quina sigui el sistema de fixació, cap dispositiu ha de muntar-se a les zones de desplegament de l'airbag.

5. Evitar subjeccions amb velcro o cintes elàstiques.

Els passatgers dels seients davanters corren un risc considerable de patir danys si s’ha muntat, per exemple, un reproductor de DVD a la part posterior del seu reposacaps, subjectant-lo mitjançant cinta elàstica o velcro.

En cas de xoc frontal, el reproductor gira al voltant del reposacaps i colpeja al crani el passatger, cosa que pot provocar una commoció cerebral o una laceració del cap.

6. Millor gafets que pinces.

Els suports per a telèfons mòbils o sistemes de navegació universals amb pinces no són prou segurs. Subjecten millor els gafets.