Els fabricants d'automòbils van presentar al Saló Internacional de l'Automòbil de Ginebra un seguit de propostes que avancen com serà la nova mobilitat elèctrica i autònoma del futur i que van més enllà del vehicle convencional. En el saló es va poder copsar cap a on es dirigeix el sector de l'automoció i quina és l'oferta futura de les marques per conquistar un públic cada vegada més digital i connectat, i que busca solucions de mobilitat més sostenibles.

En aquest context, el grup Volkswagen va destacar amb el prototip I.D. Vizzion, el seu «vaixell insígnia» elèctric preparat per a una conducció plenament autònoma i que arribarà el 2022, amb fins a 650 quilòmetres d'autonomia.

Per altra banda, també es va presentar un model de cotxe amb la tecnologia Brain-to-Vehicle, que interpreta els senyals del cervell del conductor per ajudar-lo en la conducció. Altres firmes han interpretat, mitjançant apps, com l'usuari podrà controlar en tot moment l'estat del vehicle i gestionar la preclimatizació, per exemple, a través de l' smartphone.

La realitat virtual també ha arribat en el sector de l'automobil. La marca Audi ha començat a provar l'anomenat holodeck de realitat virtual per avaluar el disseny dels seus nous models i accelerar els seus processos de producció, i té previst introduir-lo en els seus processos de treball abans que finalitzi aquest any, segons va informar la firma en un comunicat.