Fa poc més de dos anys Yamaha presentava al Tòquio Motorshow la MWT-9, una innovadora moto concept de 3 rodes. Una temptadora visió de futur que ja és tota una realitat amb la presentació de la Niken, la primera motocicleta de producció multirrueda. Niken, que significa «dues espases» en japonès, és un concepte que es va originar al segle XVII al Japó, on va néixer aquest art de maneig de l'espasa.

Una modalitat que va resultar ser una autèntica revolució i va marcar el començament d'una nova era en el combat. Una cosa que es reflecteix clarament en la proposta de mobilitat que ofereix aquesta espectacular motocicleta.

DOBLE FORQUILLA INVERTIDA

L'exclusiu sistema Leaning Multi Wheel (LMW) està compost per una doble forquilla invertida davantera ancorada a una doble roda de 15 polzades i uns frens de 298 mm de diàmetre. A la part de darrere es recorre a un pneumàtic de 17 polzades i un disc de 282 mm.

Aquest enginyós conjunt dota la Niken d'un maneig esportiu i segur, a més d'una major sensació d'estabilitat i adherència en corba en tot tipus de condicions i superfícies. Així mateix, i, per tal d'optimitzar la manejabilitat, s'ha utilitzat un basculant d'alumini de 552 mm. Aquest és 15 mm més llarg que el de la MT-09, i la major longitud aporta una sensació de gran estabilitat en les corbes. Un altre element clau en el disseny de la Niken és la posició de conducció.

Comparada amb l'exitosa naked de Yamaha, el pilot està assegut uns 50 mm més cap enrere i s'aconsegueix un repartiment de pesos 50:50, el que li aporta una afegida sensació de direcció i control natural. El motor escollit per a la Niken és el 3 cilindres de 847 cc que impulsa les MT-09, Tracer 900 i XSR900, encara que amb unes modificacions específiques. Una aposta segura que es veu reforçada amb detalls com el control de creuer a partir de 50 km / h, les tres maneres de conducció disponibles o el sistema de control de tracció. Tot un desplegament de tecnologia i disseny ja disponible a un preu de 16.349 euros.