Es tracta del tercer producte 100% Mercedes-AMG i, segons ens van explicar els responsables de la marca en la seva presentació a Madrid, les seves variants més prestacionals trenquen moltes de les barreres que separen als seus prototips de competició dels seus models de sèrie sense que això vagi en perjudici d'un espai interior que es fa visible en les dues files de seients i en el seu maleter de 456 litres de capacitat.

Com en molts altres models de la marca de l'estrella, l'AMG GT importa la hibridació suau en la seva versió 53 4Matic+; la principal novetat és l'estrena del propulsor 3.0 de sis cilindres en línia que, gràcies a la seva sobrealimentació i a un compressor elèctric addicional, distribueix 435 cv i 520 Nm. Sobre aquesta base, l'EQ Boost de 48 voltes aporta altres 22 cv i 250 Nm addicionals que entren en escena davant de situacions d'alta demanda d'acceleració, planatge i arrencada del motor, alhora que recupera energia en frenar o en aixecar el peu de l' accelerador.

Les altres versions, les Mercedes-AMG GT 63 4Matic + i GT 63 S 4Matic +, en canvi, amaguen sota el capó el 4.0 V8 biturbo de 585 cv i 800 Nm o 639 cv i 900 Nm respectivament en el que és una escalada de potència en tota regla. A diferència de l'AMG GT 53, els propulsats mitjançant el V8 empren un canvi automàtic de nou velocitats multiembragatge (AMG Speedshift MCT 9G) i amb també un convertidor de parell (AMG Speedshift TCT 9G). Totes es recolzen en la tracció total permanent i variable per aprofitar tota aquesta potència.

Si l'encuny d'Affalterbach marca el cim en prestacions, el mascaró de proa del nou AMG GT quatre portes és la versió 63 S. I no només per aquests 639 cv que el catapulten fins als 100 km / h en 3,2 segons. No. Compta, i de quina manera, una altra de les diferències respecte a l'AMG GT 53, amb el tren de rodatge amb suspensió pneumàtica multicàmera (en l'altre model és mecànica), amortiment adaptatiu, el diferencial autoblocant del darrere de regulació electrònica i la direcció activa de l'eix posterior.

Aquest element té dos nivells d'intervenció: a partir de 100 km / h gira en el mateix sentit que el volant per consolidar la sensació d'estabilitat; i en carreteres molt virades girant en sentit oposat per escurçar virtualment la distància entre eixos. Els suports dinàmics de motor adapten la seva duresa segons el tipus de conducció i la manera de conducció que hàgim activat. La interconnexió de tots aquests dispositius es tradueixen en un descomunal dinamisme longitudinal i transversal.

Aquesta variant més potent afegeix als modes de conducció més mundans de l'AMG Dynamic Select el Race. Però el major avanç que presenta aquest dispositiu és la funció AMG Dynamics que, integrat en el control d'estabilitat, influeix en la regulació de l'ESP, la tracció total, la direcció i el diferencial autoblocant posterior. I s'adapta a la manera de conduir del pilot, amb el que acaba sent prou flexible com per satisfer a qui s'està iniciant en la conducció esportiva, com al veritable expert i, en ambdós casos, sense que el sistema sigui intrusiu. Tot i això, el conductor pot filar prim seleccionant fins a quatre posicions: Basic, Advanced, Pro i Màster.

Per tot el que s'ha dit fins ara, per poder apropar-se, encara que sigui mínimament, als límits d'aquesta bèstia cal citar-se amb ell en circuit. Només en aquest medi es pot apreciar l'eficàcia dels frens basats en uns enormes discos fets en material compost i unes pinces de sis pistons al tren anterior i d'un pistó en el posterior. Tant el panell frontal com l'aleró posterior són actius, de manera que entren en joc en condicions que requereixin d'aquest plus d'estabilitat.

Pantalles revolucionàries

En la presa de contacte que vam tenir amb el Mercedes-AMG GT 63 S durant la seva presentació a Madrid també vam poder comprovar com de bé li escau a un cotxe del seu tarannà el nou lloc de conducció digitalitzat ( widescreen en diu la marca), ja que ofereix la possibilitat de proporcionar-nos una infinitat de dades en clau prestacional d'una forma ordenada, vistosa i personalitzable mitjançant els botons touch control del volant. També són novetat les tecles de conducció amb petits displays que, entre altres, permeten seleccionar directament els programes de conducció AMG.

Aquest recurs, el de les tecles visualitzadores, també s'empra en la consola central amb disseny en ve. Amb elles es pot controlar el funcionament del canvi, el tren de rodatge, l'aleró posterior o el nivell de soroll que emana dels tubs d'escapament. Al marge de tot això, si alguna cosa predomina a l'interior del Mercedes-AMG GT 63 S és l'ambient Gran Turisme i, per tant, l'espai i l'elegància que aporten la magistral combinació del cuir, la fibra de carboni i punts d'il·luminació personalitzables amb 64 colors.