Després de la breu però intensa presa de contacte que vam tenir amb el Renault Mégane RS en la seva presentació al Circuit de Jerez, no havíem tingut oportunitat de posar-nos de nou als seus comandaments. Una llarga espera a la qual vam posar fi amb una unitat de la versió més esportiva dotada del xassís Cup, i que vam poder provar en les extraordinàries instal·lacions del Circuit de la Ribera de València.

Aquesta versió del Mégane RS ofereix un pas per revolt encara més ràpid i una major eficàcia en frenada, gràcies a unes suspensions un 10% més rígides, a un diferencial autoblocant mecànic i a uns frens Brembo amb discos de 355 mil·límetres davant i 290 darrere.

Imponent però no estrident

El Mégane RS Cup deixa clar que és un model d'altes prestacions amb una estètica cridanera, però no excessiva. Basat en la carrosseria de cinc portes, destaca per elements com els passos de roda més amples, eixos sobredimensionats, llantes de 19 polzades, para-xocs i faldons més grans, atractives entrades d'aire, doble sortida d'escapament, un discret aleró posterior, pinces de fre en color vermell i unes precioses llums antiboira amb forma de bandera a quadres, que ens recorden la relació de la marca francesa amb la Fórmula 1.

L'interior es diferencia per la massiva utilització d'elements esportius, com arael cuir, la pell volta, les costures en vermell, l'alumini, detalls cromats i peces en símil de fibra de carboni. La nostra unitat de proves disposava, a més, d'elements en Alcàntara i els excepcionals bàquets Recaro. Com que es tracta d'una versió topall de gamma, disposa de tecnologia puntera en el seu equipament.

Però anem a l'important: el seu comportament. La innegociable potència d'un model d'aquestes característiques va a càrrec d'un motor 1.8 TCe amb 279 cv i 390 Nm de parell motor, que es transmeten a les rodes davanteres a través d'un canvi de marxes manual de sis relacions -única opció de la versió Cup, per bé que la resta de Mégane RS poden muntar un canvi automàtic de doble embragatge EDC.

El motor empeny amb força a gairebé qualsevol règim de revolucions gràcies a un retard en el turbo molt discret, i el canvi és efectiu, encara que ens hagués agradat una mica més de duresa i uns recorreguts més curts. Pot ser que el Mégane RS Cup no sigui el més ràpid en recta, però us assegurem que en revolt no té rival en el seu segment, gràcies a la combinació de les suspensions reforçades, el diferencial autoblocant i les rodes direccionals del darrere.

Aquest últim sistema arrodoneix els viratges amb una facilitat increïble, amb molt menys recorregut de volant que en qualsevol altre cotxe -tot i que al principi costa acostumar-se al seu tacte. Aquesta direcció la fermesa que aporten les suspensions endurides, fan que sembli que el cotxe va sobre rails, mentre que l'efectivitat del diferencial autoblocant permet sortir molt ràpid dels viratges sense perdre adherència a l'eix davanter. Els ports de muntanya i els circuits revirats són, sense cap dubte, on més es pot gaudir del nou Renault Mégane RS equipat amb el xassís Cup.