Amb el triomf del Q3 Sportback en la votació del mes de setembre, Audi protagonitza una situació inèdita fins ara en els Premis Cotxe de l'Any dels Lectors de Prensa Ibérica i La Vanguardia. I és que la nova proposta de SUV compacte esportiu de la marca alemanya s'uneix a la llista de favorits mensuals, de la qual ja en formava part el també nou Q3, presentat a principis d'any. Una doble victòria aconseguida per aquesta gamma de models, que ratifica l'èxit de les actuals tendències off-road que predominen al mercat de l'automòbil.

Tot i compartir la denominació principal Q3 amb el seu germà de gamma, Audi ha dotat d'un caràcter clarament diferenciador tots dos models. Mentre que el Q3 és d'estil SUV clàssic, el Q3 Sportback disposa d'un enfocament clarament més esportiu tant en l'àmbit estètic com dinàmic, amb un equipament específic.

De fet, els primers rumors que van sorgir al voltant d'aquest model indicaven que la seva denominació seria la de Q4. Un nom que, finalment, es va a destinar a un nou vehicle que formarà part del catàleg de cotxes 100% elèctrics de la marca dels quatre anells.

D'aquesta manera, l'Audi Q3 Sportback ja ha passat a formar part del llistat de vencedors de cadascuna de les votacions realitzades des del mes de gener al web ww.mejorcoche.epi.es, en què també es troben altres models com els Range Rover Evoque, Audi Q3, Toyota Corolla, Volkswagen T-Cross, Renault Clio i BMW Sèrie 1. Cal recordar que els vehicles guanyadors de cadascuna de les seleccions mensuals tenen una probabilitat més elevada d'assolir un dels sis llocs de la votació final, que han de triar els diferents responsables de la informació especialitzada del món del motor corresponents als diferents diaris de Prensa Ibérica i del diari La Vanguardia.

Última votació mensual

El Cotxe de l'Any dels Lectors conclou aquest mes d'octubre la seva primera fase de votacions mensuals amb la presentació de les tres últimes candidatures de models que opten al premi.

D'una banda, el Nissan Juke, que la marca japonesa ha presentat recentment; d'altra, el Ford Puma, el candidat de Ford del segment SUV-B; i finalment el Toyota Camry. Els dos primers models representen de manera fidel les noves tendències del segment dels SUV. De fet, s'incorporen a un mercat creixent i aposten per introduir un nou caràcter esportiu gràcies a les seves configuracions al més pur estil cupè.

Pel que fa al tercer candidat, el Camry, es desmarca de l'estil dels altres dos models i es presenta com una elegant i eficient berlina híbrida de la marca japonesa Toyota.