Des que l’any 2013 Renault va llançar el primer Captur la marca del rombe ha comercialitzat 131.000 unitats al nostre mercat, en bona part gràcies al seu disseny, preu o habitabilitat. Fabricat per a tothom i exportat a 52 mercats mundials, és lògic que l’electrificació hagi entrat de ple en la seva producció. Fins ara aquesta segona generació del Captur s’oferia amb motors gasolina d’hibridació lleugera 1.0 TCe amb 90 i 100 CV (que poden funcionar també amb gas GLP) i amb una versió híbrida endollable e-Tech.

Una versió molt raonable

Ara la gamma s’amplia amb una versió híbrida autorecarregable de 145 CV que, pel seu funcionament i eficiència, es revela com una versió molt raonable per als que busquen un SUV compacte que consumeixi poc i ofereixi la possibilitat de gaudir d’una bona autonomia elèctrica.

Una versió molt raonable

CONDUCCIÓ EFICIENT

Aquest Captur e-Tech va proveït d’un motor 1.6 tèrmic gasolina de 94 CV amb dos motors elèctrics, un de principal i un altre complementari que gestiona el sistema start-stop i el funcionament del canvi, associats a una caixa multimode basada en els coneixements adquirits per la marca francesa en el món de la Fórmula 1.

Una versió molt raonable

El seu funcionament és realment molt bo, ja que sense embragatge disposa de quinze marxes que es van engranant segons la forma de conduir per optimitzar el rendiment i el consum, disposant a més d’un mode Brake amb el qual el cotxe recupera més energia. Tot plegat fa que tant els nivells de consum com d’emissions siguin especialment continguts. En total la disponibilitat de potència és de 145 CV i emet tan sol 113 grams de CO2 per quilòmetre segons el cicle WLTP, de manera que queda completament exempt de pagar l’impost de matriculació, un altre aspecte a favor seu.

El cotxe arrenca sempre en mode elèctric, i així es manté per uns pocs quilòmetres si no se superen els 50 km/h. Després, en funció de la conducció i aprofitant les retencions en les frenades (així com la conducció «a vela» amb la inèrcia de les baixades), es pot circular per ciutat el 80% del temps en mode elèctric, de manera que la marca assegura que es redueix el consum de combustible en un 40%.

MÉS MALETER

Amb una carrosseria de 4,22 metres de longitud, el Captur e-Tech destaca també per la seva habitabilitat, ja que a l’interior es poden acomodar a cinc adults i el maleter ofereix una capacitat que varia entre els 340 i els 422 litres, segons disposició de la banqueta posterior, que és lliscant longitudinalment 16 centímetres.

Això suposa oferir 44 litres més en les dues situacions respecte la versió híbrida endollable, que equipa una bateria de major grandària i pes (63 quilos) que treu espai a la zona de càrrega.

NOU ACABAT

El Renault Captur e-Tech ja està a la venda i es presenta en els acabats ja existents Intens i Zen. L’oferta es completa ara amb la versió R.S. Line, que llueix una estètica exterior i interior marcadament més esportiva i que incorpora, entre altres equipaments, les llantes d’aliatge específiques de 18 polzades, el volant de cuir, la tapisseria esportiva, el sistema de navegació Easy Link amb pantalla de 7 polzades i l’ajuda a l’aparcament davanter i posterior amb càmera de marxa enrere.

Els preus d’aquesta versió e-Tech són de 24.850 euros per a l’acabat Intens i 26.850 per a l’acabat Zen, mentre que per a la nova versió R.S. Line és de 28.850 euros sense aplicació ni de descomptes ni del Pla Moves III. Renault ha establert el crèdit Preference, que ofereix al client la possibilitat d’adquirir un Captur e-Tech Intens mitjançant una quota inicial de 5.355 euros, desemborsar 48 quotes de 129 euros i després de quatre anys decidir si paga la quota final de 13.887 euros i quedar-se’l, tornar-lo o refinançar-lo estrenant un model nou.

És una bona manera d’avaluar les noves necessitats de l’usuari en funció de l’evolució de les tecnologies. Segons Renault, quatre de cada deu clients d’aquest Pla Preference decideixen triar l’opció de renovar el seu vehicle per un nou model un cop han passat els quatre anys.