ID3, ID4, ID5...i ID Buzz. Volkswagen segueix completant la seva estratègia 100% elèctrica i ho fa amb un model que recull l’essència de la ‘Bulli’, la furgoneta més mítica de la història, i la transporta a una nova era on la tecnologia i l’eficiència juguen un paper determinant.

la gamma. El catàleg del Buzz ID tindrà una versió de passatgers i un segon nom comercial, així com una futura variant de batalla llarga.

Des de Prensa Ibérica hem tingut el privilegi de provar per primer cop els dos models que es presentaran al públic el 9 de març i que la marca alemanya comercialitzarà a Europa a partir del proper setembre. Els responsables de la marca ens han ofert dues versions per provar, la ID Buzz i la ID Buzz Cargo, dos models amb què atacarà d’inici el mercat tot esperant l’arribada d’una versió llarga. L’any 2023 també presentaran una ID Buzz més bàsica anomenada Pure.

La Bulli elèctrica del SEGLE XXI

Plataforma MEB

El concepte 100% elèctric de la ID Buzz es basa en la plataforma MEB del Grup Volkswagen (la mateixa que munta tota la família ID), fet que permet aconseguir un bon rendiment energètic. Tant la versió ID Buzz com la ID Buzz Cargo tenen molt en comú amb el prototip Buzz 1que es va presentar al saló de Detroit de 2017, i el seu disseny s’inspira en la icònica T1 Bulli. Destaca el gran logo de Volkswagen al frontal, amb llums led (led matrix en opció) i una part posterior (també amb llums led) molt elegant que ens va agradar molt en persona. La marca anuncia que oferirà 11 colors diferents, alguns dels quals en dues tonalitats.

La Bulli elèctrica del SEGLE XXI

També recull el testimoni de la versió 100% elèctrica que l’any 1972 va equipar un motor elèctric de 32 kW, bateries d’àcid de 21,6 kWh i que atorgava una velocitat màxima de 75 km/h. Avui, 50 anys després, el mite pren forma amb la nova ID Buzz però s’actualitza mitjançant una bateria d’ions de liti de 77 kWh, un motor de 150 kW (204 CV) i una velocitat màxima de 145 km/h.

Les seves dimensions són de 4,71 metres de llargada, 1,93 d’altura i 1,98 d’amplada, presentant una distància entre eixos de 2,98 metres (la qual cosa permet un radi de gir de tan sols 11 metres). Com passava a les primeres Bulli, el motor està situat a sobre de l’eix posterior, aprofitant un dels avantatges de la plataforma MEB. Es presenta amb portes laterals lliscants i amb propostes de porta individual o doble porta a la part posterior.

Cinc passatgers

La versió de passatgers es presentarà, d’entrada, amb cinc places (tot i que probablement augmentin amb la versió llarga), mentre que la proposta Cargo ens anuncia un volum de càrrega de 4 metres cúbics. Pel que fa a l’equipament tecnològic, vam poder comprovar bona part de les noves tecnologies amb un enginyer assegut al nostre costat. El disseny del quadre de comandaments no variarà gaire respecte al de la família ID (molt semblant al de l’ID4), tot i que les unitats que vam provar també anaven camuflades per dins.

Pel que fa a la recàrrega, disposa d’una capacitat màxima de 170 kW amb carregador ràpid CCS, podent carregar entre el 5 i el 80% en tan sols 30 minuts. Finalment cal destacar que ofereix càrrega bidireccional, podent aportar energia al domicili amb el sistema HEMS (Vehicle to Home).