Actualitat |

El millor del Saló de Qatar

L’aposta de Ginebra per Qatar ha tingut com a resultat un saló bonic, interessant i amb algunes novetats d’interès tant pel mercat de l’Orient Mitjà com per a Europa

Xavier Pérez

Doha, la capital de l’emirat de Qatar, ha celebrat la seva festa gran del motor. Sota la batuta i el paraigua del saló internacional de l’automòbil de Ginebra, el centre d’exposicions de la capital de Qatar ha mostrat al món una encertada col·lecció de novetats en la seva primera edició de la mà de la mostra suïssa. El Geneva Motor Show (que se celebrarà a finals de febrer de 2024) ha muntat la seva ‘sucursal’ a Qatar amb la presència de diverses marques xineses i alguna estrena mundial.

Territori Chery

. Malgrat que els grans fabricants alemanys han estat presents en la mostra, els qui han acaparat la màxima atenció han estat les diferents marques del grup Chery. En el pavelló d’exposicions de Doha, han brillat per als visitants les marques Omoda, Jaecoo, Chery i Exeed, tres de les quals apunten també al mercat europeu.

Omoda ha presentat el seu model Omoda 5 (que arriba a Espanya aquest final d’any) amb les seves versions de gasolina i 100% elèctrica. Al costat d’aquests, la gamma Tiggo de Chery (que vindrà en un futur a Europa com a tercera marca del grup xinès al continent) i els models Jaecoo 7 i Jaecoo 9. Chery també ha portat a Qatar la seva gamma Exeed, amb els seus models híbrids i de combustió com l’RX i amb l’aposta pels prèmium elèctrics de la submarca Exlantix, la berlina ES i el SUV ET. També estan a Doha els models de la marca del grup Geely Lynk & Co, ofertats a través d’una suscripció. Més enllà del 01 Pro amb tracció total i motor turbo de dos litres, la marca pertanyent de Geely mostra el Lynk & Co 03+, amb els seus 265 CV de potència (motor turbo de gasolina), el 05 Hyper Halo amb el seu propulsor de 4 cilindres turbo de 254 CV i el Lynk & Co 09 Ultra, un SUV de grans dimensions amb un motor de gasolina de 254 CV.

A aquesta cita no podien faltar dos japonesos com Nissan i Toyota. Els primers mostraven el seu Patrol GR de gasolina V8 de 428 CV o l’Infiniti QX55 de motor VC-Turbo de compressió variable i 268 CV. Toyota destacava amb un imponent Land Cruiser GR amb un motor de gasolina de 409 CV, sis cilindres i 3.5 litres, el Mirai d’hidrogen al costat dels Camry, Highlander, BZ4X i Crown. Del costat coreà, Kia ensenyava l’EV9 i el prototip de l’EV5 que arribarà el 2024.

Múscul europeu.

L’importador de Qatar Nassen Bin Khaled va ser l’artífex de la presència de Mercedes-Benz en el saló amb els EQS Sedan, la seva proposta SUV, el EQE i el Vision EQXX. Alfardan Automobiles, l’importador de BMW i Mini, mostrava els nous Countryman i l’i5, mentre que el Grup Volkswagen, gairebé d’incògnit, presentava el nou Tiguan al costat dels Audi Q8 i SQ8 i el Porsche Mission X. La presència europea també comptava amb Lamborghini (Lanzador i Revuelto) i McLaren (750S Spider, el 750S Coupe i el Artura).