La policia local d'Olot està preocupada per l'elevat nombre d'atropellaments que es produeixen a la ciutat. L'any passat es van registrar dos morts, 17 ferits greus i 99 de lleus en accidents al nucli urbà. La mitjana d'atropellaments en accidents de trànsit va ser del 23%, mentre a la resta de ciutats catalanes el percentatge es redueix a un 15%. A Banyoles també s'han registrat en els últims temps greus accidents de trànsit, amb diversos morts per atropellaments, alguns dels quals han coincidit en la mateixa zona. Són xifres per damunt de la mitjana i que reclamen intervencions dels responsables de seguretat en allò que és controlable: senyalització, vigilància, millora de la circulació, etcètera. És evident, com ha manifestat el cap de la policia local d'Olot, Ignasi López, que el problema difícilment es podrà superar sense la col·laboració dels vianants i els conductors. A Girona no consta que l'accidentalitat, almenys pel que fa a casos greus, sigui tant alarmant, però és cert que en determinades vies de la ciutat la perillositat augmenta a causa de la velocitat que poden agafar els vehicles. Per això, l'Ajuntament ha començat a col·locar nombrosos cartells advertint del control de velocitat amb radar en diferents vies de la ciutat, les més perilloses pels habituals excessos de velocitat: carretera Barcelona, Mas Gri, Rambla Xavier Cugat, carretera de Santa Coloma, etcètera. Tanmateix, en té d'altres en estudi com l'Avinguda Pericot, en la qual l'elevada sinistralitat d'anys enrere es va atenuar amb semàfors. L'Ajuntament ha avisat que els cartells no són una simpe decoració i que, efectivament, s'incrementaran els controls policials. Es pot pensar, potser, que existeix també un afany recaptador de l'administració municipal. Però en els últims anys ha quedat clar que la millor educació vial són les sancions. El carnet per punts, la fermesa en els controls d'alcoholèmia i les multes per superar els límits de velocitat han permès reduir fins a xifres inimaginables fa un temps el nombre de morts a la carretera. Els nuclis urbans no són per prémer el gas a fons, sinó per circular. I a tot Europa s'estan imposant les velocitats moderades.