Des de fa una colla de mesos les visites de la ministra Ana Pastor se succeeixen a les comarques gironines. Diuen els seus col·laboradors que és una dona molt treballadora, exigent i que pràcticament no fa festes. Els seus secretaris i assessors van de corcoll atès que el seu ritme és frenètic. Mensualment reuneix la seva gent al restaurant Loft del carrer Velázquez de Madrid i posa deures a tort i a dret. L'examen mensual diu que posa nerviosos fins i tot als més veterans del Ministeri.

Pastor és la mà dreta de Mariano Rajoy. És de la seva total confiança i ambdós van desenvolupar la seva vida política a Pontevedra, on l'actual ministra és cap de llista des de fa més de deu anys en aquella circumscripció de la qual Rajoy va ser-ne president de la Diputació. Recentment hem vist a la premsa com el president practicava el senderisme pels paratges de Ribadumina al costat de José Benito, marit de la ministra de Foment.

Dic tot això perquè sincerament penso que es pot posar confiança en la ministra de Foment quan ha anunciat que les infraestructures de casa nostra al llarg de la present legislatura gaudiran d'una forta embranzida.

De moment, podem veure com les obres de la Nacional II es van executant poc a poc. Però les màquines i els camions treballen i això sempre és una bona notícia quan al llarg de tot el mandat socialista el projecte va romandre paralitzat i ni el mateix Nadal va aconseguir desbloquejar el tema davant de Magdalena Álvarez ni de Pepe Blanco. Avui més que mai és necessària aquesta carretera quan el turisme s'ha convertit en el pilar fonamental que sosté la nostra economia.

Es va dir que el conseller figuerenc Santi Vila tenia bon feeling i que estaven planificant els treballs. Però a la darrera visita de la ministra a les comarques gironines no la va acompanyar la qual cosa és un mal símptoma per les bones relacions entre ambdues administracions.

El nou enllaç de la Nacional-II amb l'AP-7 que Ana Pastor va inaugurar la propassada setmana al costat de l'alcalde de Fornells de la Selva -l'únic càrrec de CiU que sortia en el reportatge fotogràfic del DdG- suposa una millora molt important en les connexions de l'extraradi de Girona i a la vegada fa preveure un futur força interessant si tenim present que avui la ciutat té sortides i entrades per tots costats.

La circumval·lació per l'autopista permetrà oxigenar la variant de Sant Daniel que ben sovint pateix cues i embussos sobretot a les hores puntes del matí. Poder viatjar gratuïtament des de Sant Julià de Ramis fins a Fornells a 120 km/h i amb quatre carrils és quelcom molt atractiu per a la majoria d'usuaris que fins ara circulaven per Sant Daniel amb el hàndicap dels 80 km/h, les cues, el radar i els tres túnels. I això sense parlar dels tractors o màquines agrícoles que sovintegen a primera hora del matí la variant.

És bo poder també parlar de bones notícies quan en qüestions de comunicació viària els gironins sempre hem tingut la impressió que estàvem un pèl desatesos. Amb aquest nou impuls, poblacions com Lloret o Blanes ens resten ja una mica més a prop. Però cal continuar treballant i reivindicant que la Nacional II s'acabi i que no sigui una aventura arribar fins a la rotonda de Can Bartolí que comunica Tordera amb la Costa Brava Sud. La màxima responsable de Foment és conscient de les necessitats i dèficits de les comarques gironines, per la qual cosa hom té la impressió que aquesta cançó enfadosa es podria acabar aviat. Tant la ministra Pastor com el conseller Vila són polítics de diàleg i consens. Seria bo que es concentressin en els deures pendents i que ni les cadenes ni les proclames independentistes trenquessin un full de ruta que afecta tots els ciutadans que es desplacen diàriament en vehicle d'un costat a l'altre.