Opinió

Bon dia i gràcies

L’anomenada internet de les coses és l’amenaça més gran a què s’enfronta Apple i el seu imperi cimentat sobre l’iPhone, segons Nick Hunn, autor de The Essentials of Short Wireless. Les respostes que reben els usuaris d’aquests sistemes arriben sense necessitat d’activar ordres ni prémer botons. No hi ha teclats ni codis. Considerant el pes del que és oral en les societats més avançades, sorprèn l’escassa rellevància que ha tingut al boom digital. La percepció d’aquest atribut va començar a canviar amb Siri, l’assistent d’Apple, copiat primer i millorat després per Voice Search (Now) de Google; Cortana, de Microsoft; i Alexa, d’Amazon. Els ciutadans s’han acostumat a parlar als dispositius. Segons el CEO de Google, Sundar Pichai, el 20% de les consultes en aquest servei ja s’expressen així. A més de reemplaçar l’escriptura amb el teclat dels smartphones, les tauletes, els ordinadors, les consoles o els comandaments a distància, com fan Siri, Voice Search i Cortana, Alexa ha esdevingut una mena de companya dels consumidors. El director de gestió d’aquest producte, Daren Gill, recorda que centenars de milers de persones donen les «gràcies» o el «bon dia» a l’assistent cada matí. «I mig milió de ciutadans li han declarat el seu amor, i no és broma», conclou.

Subscriu-te per seguir llegint