L'Ajuntament de Lloret de Mar ha aconseguit recuperar quasi la totalitat del sistema informàtic dins l'edifici del consistori un mes després que es produís l'atac de hackers. Altres serveis que es troben ubicats en edificis fora del consistori, però, encara pateixen les conseqüències de l'atac i no poden funcionar amb normalitat.

Aquesta setmana, a més, el consistori informa que ja s'ha restablert el servei de cita prèvia i el de presentació d'instàncies electròniques. En aquest sentit, el regidor de l'Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC), Xavier Flores, recomana als usuaris utilitzar el servei de cita prèvia per evitar allargar més els temps d'espera. En aquest sentit, també s'ha aprovat aquesta setmana un decret d'ampliació de tots els terminis i procediments administratius que van quedar suspesos a causa dels problemes informàtics.

La problemàtica es va originar el 23 de setembre quan el consistori va informar que un grup de hackers havia atacat el sistema informàtic de l'Ajuntament per intentar segrestar les dades i demanar un rescat.