Adeu a Twitter: Elon Musk canvia el nom i logo de la xarxa social
Pot Threads acabar amb Twitter?
Musk anuncia canvis a Twitter

La seu de Twitter ahir a la nit / Elon Musk
Carles Planas Bou
Twitter ja és història. Elon Musk ha anunciat que la famosa xarxa social passa a dir-se 'X' i que també posa fi al seu logo, l'icònic ocellet blau.
Aquest dissabte, el propietari de la plataforma va anunciar que la marca prendria una nova direcció que s'ha concretat en les últimes hores. En entrar en l'aplicació ja no apareix el seu logo habitual, sinó una 'X' blanca sobre un fons negre. Aquest és el nom i imatge que acompanyaran al ja difunt Twitter i que ja s'ha projectat sobre les oficines centrals de la companyia.
"Si aquesta nit es publica un logotip X prou bo, demà el publicarem a tot el món", va dir Musk el dissabte, animant a la comunitat de la xarxa social a enviar les seves propostes. Preguntat més tard en una xerrada en Twitter Spaces per si hi haurà un canvi de logo, el magnat tecnològic va confirmar que sí i que "hauria d'haver-se fet fa molt temps".
Aquest diumenge, la nova directora executiva de la plataforma, Linda Yaccarino, va donar més detalls sobre el que s'aproxima. "És molt rar -en la vida o en els negocis- tenir una segona oportunitat de fer una altra gran impressió. Twitter va causar una gran impressió i va canviar la nostra manera de comunicar-nos. Ara, X anirà més enllà, transformant la plaça de la ciutat global", va piular.
'App' tot terreny
Encara que falten molts detalls per conèixer, s'espera que el que fins ara ha estat Twitter evolucioni cap a una aplicació tot terreny que mantingui l'espai de debat que va popularitzar la xarxa social, però amb un desplegament d'altres funcions, com realitzar videotrucades, compres 'en línia', jugar a jocs i realitzar transferències. El model a seguir seria el de l'aplicació xinesa WeChat. 'X serà l'aplicació de tot", va prometre Musk al novembre de l'any passat, poc després d'aconseguir el control de Twitter.
- El consell d'un expert en seguretat que sorprèn els usuaris: No deixis la clau al pany a la nit
- Els Mossos xifren en 400 els multireincidents que delinqueixen a la Regió de Girona
- Els Mossos de Girona alerten que el narcotràfic involucra cada vegada més empreses legals de la demarcació
- Juanjo Requena: «El president del Girona em va venir a fitxar al menjador de casa»
- El propietari que presumeix de no apujar el lloguer: “Ja em sembla molta pasta el que li cobro…”
- Nou conflicte laboral a Torraspapel: la plantilla d’una subcontractada porta la seva empresa als tribunals
- Joventut Badalona-Bàsquet Girona (71-74): Una gran alegria enmig del caos
- Detecten un 'increment sostingut d'avaries recurrents' a les portes automàtiques del Mercat del Lleó de Girona