CiU ha estat el partit polític més influent a Facebook i ERC a Twitter la segona setmana de campanya, segons apunta el tercer informe sobre la qüestió que ha fet la consultora de comunicació Porter Novelli, que mesura la capacitat d'influència de les formacions polítiques i els candidats a les xarxes socials. Pel que fa a líders de les formacions, Oriol Junqueras es manté com el candidat més influent a Twitter, seguit de Pere Navarro. El candidat d'ERC també és el líder en interacció a Facebook, per davant d'Alfons López Tena (SI). Els lideratges han anat canviat durant la campanya. La setmana passada ERC era el partit més influent a Twitter i ICV a Facebook. I a l'inici de la cursa electoral, CiU guanyava a Twitter i C's a Facebook. "Diumenge veurem la relació que l'activitat desplegada per candidats i partits polítics a les xarxes socials aquestes darreres setmanes té amb els resultats finals a les urnes", va comentar el director de Porter Novelli a Barcelona, Daniel Bargalló, en un comunicat.

Per ordre de partits i segons les xifres de capacitat d'influència calculades per la consultora, a Twitter el rànguing de partits el lidera ERC (81,4%), seguit del PSC (77,6%) i CiU (77,3%). En quart lloc se situa SI (75,1%) i després C's (79,4%), PPC (71,7%) i ICV-EUiA (62,5%) en el darrer lloc.

Junqueras, líder

Oriol Junqueras (ERC) manté el lideratge quant a influència a Twitter amb un 82,6%, seguit de Pere Navarro (PSC), que obté un 76,5%. Després se situa Joan Herrera (76,2%) en tercera posició i Alfons López Tena (71,3%) com a quart. Els darrers són Albert Rivera (68,8%) i Alícia Sánchez Camacho (66,6%).

A Facebook, CiU ha protagonitzat l'última setmana de campanya de les eleccions, ha captat més de 2.000 fans i ha aconseguit nivells molt alts d'interacció. En segon lloc hi ha C's, que acaba la campanya en la segona posició en aquesta xarxa amb un 50,6% d'interacció. Llavors venen ICV (49,6%), PSC (27,3%), ERC (22%), SI (17%) i PPC (9%). I pel que fa als candidats, Junqueras encapçala el rànquing amb un 44,60% dinteracció, seguit d'Alfons López Tena (27%) i Alícia Sánchez Camacho (25%), empatada amb Joah Herrera. Mas se situa en el cinquè lloc amb una interacció del 18% i tanca Albert Rivera (14%).

Sobre l'estudi

Porter Novelli calcula la capacitat d'influència a Twitter fent servir unes eines informàtiques que valoren l'amplificació del missatge, no el nombre de seguidors. La consultora defineix aquest concepte com la quantitat de gent a la qual arriben les piulades, tenint en compte quants seguidors tenen les persones que l'han retuitejat o comentat. I la interacció a Facebook es mesura a través de les dades oficials de la plataforma, que tenen en compte la participació de la comunitat als perfils i la del partit o candidat dins del seu context. Això significa que no només es comptabilitzen la quantitat de posts publicats, sinó també els comentaris que reben.

Finalment, cal destacar que malgrat que no són de cap partit, han sortit imitadors a l'estil Polònia, que d'alguna manera també situen el debat polític i se n'en riuen. És el cas del més popular @Mas_Enfurecido o, durant la campanya, el Twitter del bus de Junqueras: @junquibus.