Twitter està guanyant pes any rere any en el món de la política i tots els representants intensifiquen la seva presència en aquesta xarxa social que com una taca d'oli es va estenent entre la població, malgrat que continua tenint una importància més destacada entre periodistes i polítics. Diari de Girona ha analitzat els comptes dels candidats gironins amb representació al Parlament de Catalunya. Tots tenen Twitter, excepte el cap de llista socialista Juli Fernández, que prefereix Facebook. No tots, però, en fan el mateix ús, n'hi ha per exemple que han intensificat molt la seva presència durant aquests dies de campanya.

Tots els candidats, amb l'excepció de Toni Strubell (SI) que n'ha fet molts més, han escrit entre 1.000 i 1.500 tuits en total al seu compte, malgrat que tots no fa el mateix temps que són a la xarxa social. Strubell és el que hi té més presència, ja sigui pel nombre de tuits (més de 6.000) com per seguidors (8.706) i persones a les quals ?segueix (5.628). I el cap de llista d'ICV, Marc Vidal, té molt pocs seguidors (cap a una cinquantena) i segueix poca gent també en comparació a la resta.

El candidat de CiU, Santi Vila, és un dels líders que ha intensificat més clarament la seva atenció a Twitter durant aquests dies de campanya -amb més de 450 tuits al novembre-. De fet, fent una anàlisi de la seva mitjana de tuits al mes (entre 15 i 20), també es pot veure que ja va intensificar la presència en les eleccions al Parlament el 2010 i durant les municipals. No és una situació exclusiva del candidat convergent, sinó un fet comú en tots els polítics que es presenten, tot i que en el cas del cap de llista de CiU és més intens. Pel que fa a les paraules i hastags (etiquetes) que més utilitza Vila, destaca Figueres -població de la qual és l'alcalde-, el terme campanya, Catalunya i de forma destacada #totsambelpresident, que és l'etiqueta que utilitza CiU per donar suport a Mas en aquesta campanya.

Per la seva part, el candidat d'ERC i alcalde de Sarrià de Ter, Roger Torrent, també ha intensificat de manera molt clara l'ús de Twitter durant aquests dies, però té una mitjana mensual més elevada que Vila -que podria estar al voltant dels 40 tuits. Entre els temes que més menciona destaca molt el seu poble i la ràdio del seu poble. Però també l'etiqueta de campanya d'ERC #noupais i la paraula gràcies i enhorabona, que també les ha piulat moltes vegades. Per altra banda, Torrent també acostuma a parlar de temes quotidians, a banda de reproduir eslògans i idees de campanya.

El candidat del PP, Enric Millo, va fer molts més tuits durant l'octubre que durant el mes de novembre, ja en plena campanya, i no té unes paraules que repeteixi molt especialment com la resta. Sí que destaquen els temes en què es refereix a Catalunya i les mencions al @ppcatalunya. A més, a banda de difondre tots els actes de campanya i fer d'amplificador del discurs del partit, Millo es caracteritza per interactuar força amb els seus seguidors.

L'ecosocialista Marc Vidal té poca influència a la xarxa social, perquè té pocs seguidors. I el que més repeteix és país, mencions al seu líder i #cataloniaisnotciu. Finalment, Strubell és molt prolífic i sobretot menciona la campanya del #novullpagar, el seu partit i el seu líder i la paraula Catalunya.

Els candidats han de vigilar, però, de no generar un excés de tuits ?-especialment propagandístics-, perquè podrien col·lapsar la pantalla principal dels usuaris i provocar ?rebuig. En definitiva, Twitter guanya pes i els partits intenten aprofitar-ho, malgrat que sembla que ?encara no han trobat les claus de l'eina.